BZ WBK-Avia Towarzystwa Ubezpieczeń mają za sobą bardzo dobre pierwsze półrocze 2013. Obie spółki wypracowały łącznie w pierwszych sześciu miesiącach 2013 r. o 43 proc. wyższy zysk netto r/r i to przy znacznie wyższej (o 68% r/r) wartości wypłaconych świadczeń i odszkodowań.
Towarzystwa osiągnęły kolejne wzrosty sprzedaży produktów ochronnych: w produktach powiązanych z bankowymi – o prawie 8 % r/r, zaś w sprzedaży produktów niepowiązanych z ofertą kredytową banku – o ponad 47%.
Spadek dynamiki przypisu składki brutto r/r wynika wyłącznie z niższej sprzedaży ubezpieczenia inwestycyjnego z UFK typu unit-linked (Program Inwestycyjny In Plus BZ WBK).
| Pozycja | I półrocze 2013 (tys. zł) | I półrocze 2012 (tys. zł) | zmiana (%) |
| Składka przypisana brutto | 329 973 | 419 344 | -21% |
| Wypłacone świadczenia i odszkodowania (bez wartości wypłat produktów inwestycyjnych) |
16 596 | 9 869 | 68% |
| Koszty działalności ubezpieczeniowej | 73 136 | 60 921 | 20% |
| Wynik techniczny | 15 802 | 10 184 | 55% |
| Wynik finansowy netto | 15 123 | 10 585 | 43% |
| Lokaty | 1 030 784 | 1 052 794 | -2% |
| BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. | 30.06.2013 | 30.06.2012 |
| Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi | 241,8% | 167,7% |
| BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych S.A. | 30.06.2013 | 30.06.2012 |
| Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi | 211,1% | 199,4% |
Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych w pierwszym półroczu rezultatów biznesowych. Są one wynikiem konsekwentnie realizowanej przez nas strategii rozwoju, w tym ciągłym rozbudowywaniu wartościowej dla klienta oferty ubezpieczeniowej dostępnej w banku.Od lipca oferujemy nasze produkty w połączonej sieci dystrybucji Banku Zachodniego WBK z dawnym Kredyt Bankiem, co daje nam bardzo optymistyczne perspektywy do dalszego wzrostu biznesu, komentuje Krzysztof Charchuła prezes zarządu BZ WBK-Aviva TU.
W segmencie majątkowym, kontynuowany był rozwój sprzedaży ubezpieczeń mieszkaniowych – wzrost 50 proc. r/r. Wysoko utrzymywała się także sprzedaż pakietu ubezpieczeń do kredytów gotówkowych, po który w pierwszym półroczu 2013 roku sięgnęło 74 proc. klientów kredytów gotówkowych Banku Zachodniego WBK.
Z początkiem maja BZ WBK-Aviva TUnŻ zaoferowało nowy produkt – ubezpieczenie na życie Opiekun Rodziny, które wzbogaciło ofertę w zakresie produktów tzw. niepowiązanych z ofertą kredytową banku. Produkt został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. W ciągu trzech pierwszych miesięcy sprzedaży sięgnęło po niego już 7 tys. klientów. Właśnie na rozwój sprzedaży ubezpieczeń niepowiązanych z produktami kredytowymi spółki stawiają najbardziej.
Kluczowym priorytetem Towarzystw BZ WBK-Aviva pozostaje obsługa klienta. W tym obszarze spółki stawiają sobie również ambitne cele, związane z wysokimi standardami obsługi procesów likwidacji szkód. Już teraz BZ WBK-Aviva zapewnia uproszczone procesy – w zakresie ubezpieczenia domów i mieszkań przez telefon, co oznacza rozpatrywanie spraw w ciągu kilku dni.
Bardzo dobrą informacją dla BZ WBK-Aviva TU jest niedawna decyzja akcjonariuszy o przedłużeniu strategicznej współpracy do 31 grudnia 2033 roku. Dzięki niej spółki zyskały dostęp do 4 milionów klientów Banku Zachodniego WBK poprzez sieć 900 placówek.
/ BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń