Zgodnie z naszymi informacjami sprzed kilku miesięcy, na polskim rynku z ofertą detaliczną startuje Toyota Bank. Nowością jest również fakt, że to pierwsza tego typu instytucja w grupie Toyota. Jeśli ten model prowadzenia działalności sprawdzi się w naszym kraju, można się spodziewać jego kopiowania na kolejne rynki, gdzie działa ten koncern samochodowy.Przygotowania do startu trwały ponad 2 lata. Przez ten czas stworzono jednak kompletną ofertę zarówno dla klientów detalicznych, jak i przedsiębiorców. Tylko częściowo będzie ona podobna do tego, do czego przyzwyczailiśmy się w VW Bank direct. Tak jak już kiedyś pisaliśmy, Toyocie udało się stworzyć wartość dodaną do konta. Z jednej strony będzie to odnowiony i poszerzony o nowe korzyści program partnerski Toyoty, gdzie klienci marki tej samochodów i właściciele konta osobistego mogą korzystać z rabatów obejmujących części zamienne, akcesoria i usługi świadczone przez stacje dealerskie, a także ofertę firm partnerskich – biur podróży, hoteli, restauracji, sklepów odzieżowych, obuwniczych itp. Uczestnicy tego programu partnerskiego będą mogli zbierać punkty – zarówno za posiadanie Toyoty (kupionej w salonie), jak również naprawianie jej w autoryzowanej sieci dealerskiej, a w końcu za aktywne korzystanie z usług finansowych. Z drugiej punkty będzie można zbierać i wydawać nie będąc jeszcze posiadaczem Toyoty. Co najważniejsze, najbardziej premiowane będą zakupy i wykorzystanie takich punktów w ramach Toyoty (w salonie za naprawę lub przegląd, w banku za usługi, etc.). Jednym słowem „Złota Era Toyoty” to połączenie trzech elementów i stworzenie bardzo dobrej jakościowo oferty. Tego rodzaju efekt synergii próbowano już uzyskać na polskim rynku – ale raczej do tej pory z marnymi skutkami.
Co ciekawe, Toyota Bank zadbał o atrakcyjność swoich produktów. Z nieznanych dla nas przyczyn unika nazewnictwa „bank wirtualny”, wybierając „bank elektroniczny”. Nowa instytucja będzie obsługiwała klientów przez internet, telefon, SMS. System ma być w pełni on-linowy. Do zabezpieczania transakcji będzie służył token. Podobnie jak ma to miejsce w VW Bank direct i w innych bankach, konsultanci będą obsługiwali klientów przez telefon tylko w dni robocze. Konto będzie można założyć za pośrednictwem kuriera lub na poczcie. Przedstawiciele banku twierdzą, że znacznie poprawili jakość tego procesu w stosunku do tego, co prezentują konkurenci.
Osobnym tematem będzie sama oferta banku. Ma być konkurencyjna i znajdować się w gronie 3 najlepszych graczy. Zarówno jeśli chodzi o rachunki oszczędnościowe, jak i karty kredytowe, jak i ceny za prowadzenie rachunków bankowych. Do konta klient będzie dostawał embosowaną kartę debetową. W odróżnieniu od VW Bank direct, instytucja zrezygnowała z progów wypłat w bankomatach, przy których są one bezpłatne. W Toyota Banku prawdopodobnie 3 pierwsze wypłaty w miesiącu będą bezpłatne. Bank poza kartami kredytowymi będzie również oferował inne kredyty, w tym samochodowe na Toyoty. Ponoć w ofercie ma też pojawić się specjalny plan oszczędnościowy na auto tej marki. Osobna oferta będzie przeznaczona dla sektora MSP. Ważnym elementem oferty ma być jakość usług. Jak to wyjdzie w praktyce będzie się można przekonać już w przyszłym tygodniu. Zapowiada się jednak bardzo smakowicie!