Wejście w życie dyrektywy PSD2 wymusza zmiany w sposobie logowania do usług bankowości elektronicznej. Mniejsze instytucje na polskim rynku „przy okazji” zmieniają również swoje serwisy transakcyjne. Przykładem może być Bank Ochrony Środowiska, który w weekend uruchomił nową wersję bankowości internetowej. Wkrótce nowości wdroży także Toyota Bank Polska.
Na 19 sierpnia Toyota Bank Polska zapowiada uruchomienie nowej wersji bankowości internetowej. Serwis zmieni szatę graficzną – ma być jaśniej, bardziej przestrzennie i nowocześniej. Strona wykonana w technologii RWD (Responsive Web Design) będzie dopasowywać sposób wyświetlania zawartości do wielkości ekranu. Będzie można z niej korzystać także na telefonie i tablecie, co do tej pory było niezbyt wygodne. Pojawią się „kafelki” z najważniejszymi modułami oraz boczne menu porządkujące wszystkie opcje.
Bank żegna się z tokenem, zmienia również sposób logowania oraz potwierdzania transakcji i wprowadza aplikację mobilną. Nie oznacza to jednak, że instytucja dołączy do grona banków oferujących bankowość mobilną w dedykowanej aplikacji. Narzędzie, już dostępne w sklepach dla iOS i Android, ma jedną główną funkcję – umożliwia autoryzację operacji.
Logowanie do bankowości internetowej po 19 sierpnia opierać się będzie na wprowadzeniu loginu, hasła i potwierdzeniu operacji w aplikacji mobilnej. Użytkownicy, którzy dziś korzystają z tokena będą mieli chwilę na zmianę przyzwyczajeń. Stary sposób logowania będzie działał do 13 września. Najpóźniej do tego dnia trzeba będzie zainstalować na smartfonie Mobilną Autoryzację, zarejestrować urządzenie w serwisie internetowym i ustalić hasło podczas pierwszego logowania „po nowemu”. Od 14 września logowanie z użyciem tokena nie będzie możliwe.
Podobne zmiany dotyczą potwierdzania transakcji. W okresie przejściowym, pomiędzy 14 sierpnia a 13 września, będzie można korzystać zarówno z mobilnej autoryzacji w aplikacji, jak i tokena. Później token przestanie działać.
Aplikacja mobilna będzie jedynym narzędziem autoryzacyjnym dostępnym dla klientów Toyota Bank. Instytucja nie przewiduje użycia jednorazowych haseł SMS. Użytkownicy nie korzystający ze smartfonów będą zatem mieli poważny kłopot – albo czeka ich technologiczny „upagrade” albo utrata dostępu do bankowości elektronicznej.