Toyota Bank zaprezentował nową ofertę

W trakcie konferencji przedstawiono strategię działalności na nowym rynku. Celem banku jest pozyskanie lojalnej grupy klientów, którzy będą korzystali z kilku usług banku. Bank zamierza promować swoje nowe usługi m.in. dzięki wykorzystaniu synergii jaką daje współpraca Toyota Bank z Toyota Motor Poland w ramach realizowania wspólnego programu partnerskiego Toyota More. Konferencja była także okazją do przedstawienia szczegółów nowej oferty banku.

Konto osobiste

Konto osobiste Toyota Bank jest pakietem łączącym w sobie równocześnie zalety rachunku rozliczeniowego i rachunku oszczędnościowego. Jest to pierwsze hybrydowe konto gwarantujące jednocześnie wysokie zyski z odsetek oraz swobodę zarządzania wolnymi środkami. Dzięki temu klient może korzystać zarówno z wysokiego oprocentowania do 4,05%, jak i swobody zarządzania własnymi środkami. Do rachunku rozliczeniowego bank automatycznie wydaje kartę debetową Toyota Super Red III lub Toyota Ruby Passion. Każdy klient może także otrzymać dowolną liczbę kart dodatkowych.

Ciekawym wyróżnikiem oferty banku na rynku jest możliwość otrzymania miesięcznej premii za prowadzenie rachunku w Toyota Bank. Każdy klient, który zrealizuje 4 dowolne transakcje finansowe oraz utrzyma na rachunku rozliczeniowym średnio 4000 złotych miesięcznie otrzyma od banku 5 złotych premii. Bank oferuje klientom możliwość wypłaty 12 premii miesięcznych.

Oprocentowanie rachunku rozliczeniowego, który jest elementem pakietu konto osobiste wynosi 2,5%. Po doliczeniu do naliczonych miesięcznie odsetek 5 złotych premii efektywne oprocentowanie rachunku wyniesie 4,03%.

System bankowości elektronicznej

20 marca br. Toyota Bank uruchomił w Polsce system bankowości elektronicznej. System posiada wiele nowych cech, które nie są dostępne w innych systemach oferowanych przez banki w Polsce. Na uwagę zasługuje możliwość personalizacji wyglądu, łatwość nawigacji oraz ergonomia funkcji systemu.

Wszystkie funkcje bankowe systemu są łatwo dostępne z każdego miejsca, w jakim może znaleźć się użytkownik bankowości Toyota Bank. Najłatwiej i najszybciej można odnaleźć funkcje bankowe, które użytkownicy wykorzystują w bankowości elektronicznej najczęściej, czyli możliwość wykonania przelewu i sprawdzenie historii konta. W systemie Toyota Bank zintegrowano przelewy jednorazowe i zdefiniowane w jednym formularzu, co znacząco ułatwia korzystanie z systemu. System umożliwia sprawdzenie historii zarówno w podziale na poszczególne konta (w tym także kredytowe), karty płatnicze, jak i historii wszystkich transakcji na wszystkich kontach jednocześnie.

Na szczególną uwagę zasługuje funkcja koszyka transakcji. Jest ona użyteczna dla klientów, którzy w ramach jednej sesji chcą wykonać kilka transakcji wymagających autoryzacji tożsamości. Dzięki koszykowi klient ma możliwość przygotowania kilku transakcji do wysyłki (przelewy, zlecenia, założenie lokaty) i następnie autoryzować cały koszyk gotowych transakcji jednym podpisem elektronicznym. W ten sposób klienci intensywnie korzystający z systemu bankowości elektronicznej oszczędzają dużo swojego czasu.

System Toyota Bank jest bardzo elastyczny. Każdy klient może indywidualnie personalizować jego wygląd oraz sposób działania. Do funkcji, które można dopasować do własnych oczekiwań należą: obsługa w języku polskim lub angielskim; zawartość informacyjna głównej strony z podsumowaniem posiadanych usług, sald i ostatnich transakcji; personalizacja konta domyślnego; ustawienie 5ciu najczęściej wybieranych stron w systemie (skróty); nadanie własnych nazw wszystkim kontom oraz kartom płatniczym; zmiana ustawień wyglądu graficznego – cztery możliwości.

Nowy system został bardzo dobrze oceniony przez klientów zarówno w fazie testów, jak i w trakcie pilotażu Toyota Family Pilot. Jednym z elementów prac wdrożeniowych było sprawdzenie ergonomii systemu w warunkach laboratoryjnych. Do testów prototypu wykorzystano wsparcie instytutu badawczego SMG/KRC Millward Brown Sp. z o.o., który zaprojektował metodologię testów interfejsu z wykorzystaniem pogłębionych wywiadów indywidualnych.

System bankowości elektronicznej Toyota Bank odznacza się zastosowaniem zaawansowanych systemów zabezpieczeń, które jednocześnie są bardzo przyjazne dla użytkowników. Zabezpieczenia systemu opierają się na dwu poziomowej weryfikacji tożsamości klienta z wykorzystaniem prywatnych haseł i elektronicznych kluczy (tokenów).

Bardzo wysoka niezawodność działania systemu jest z kolei możliwa dzięki zaprojektowanej infrastrukturze teleinformatycznej. Jej głównym filarem są dwa niezależne i odległe geograficznie, ale współpracujące centra danych. Każde z nich może działać samodzielnie, zapewniając pełną dostępność całej niezbędnej dla funkcjonowania systemu bankowego infrastruktury. W normalnej sytuacji obydwa centra danych działają równolegle, zapewniając maksymalną wydajność i optymalność pracy systemu bankowego. W obrębie każdej z lokalizacji wszystkie elementy infrastruktury technicznej są nadmiarowe i zaprojektowane zgodnie z najlepszymi zasadami projektowania wysokowydajnych i wysokoniezawodnych systemów IT. Zdublowane centra danych zapewniają dostępność na poziomie pomiędzy 99.99% a 99.999%, co oznacza statystycznie nie więcej niż pięć do pięćdziesięciu minut przerwy w ciągu roku nieprzerwanej pracy. Efektem wdrożenia nowoczesnej infrastruktury jest system bankowy, dostępny dla klientów 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku, czyli nie posiadający tzw. dziennego okna serwisowego.

Karty płatnicze

Toyota Bank wprowadził do swojej oferty osiem kart płatniczych. Karty wydawane są w systemie płatniczym VISA. Aż siedem kart wydawanych jest w technologii hybrydowej, tzn. transakcje kartą mogą być autoryzowane zarówno z wykorzystaniem paska magnetycznego jak i mikroprocesora. Mikroprocesor stanowi silne zabezpieczenie karty przed nieupoważnionym użyciem. W ofercie banku jest sześć kart dla klientów indywidualnych oraz dwie karty dla przedsiębiorstw.

Celem banku jest budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o szeroką gamę usług, które można personalizować zgodnie z oczekiwaniami poszczególnych klientów. Stąd też bank oferuje dwie karty debetowe do konta osobistego dla klientów indywidualnych – Toyota Super Red III oraz Toyota Ruby Passion. Każdy klient może wybrać jedną z dwóch kart. Obie karty zapewniają swobodny dostęp do konta osobistego. Karty mogą być także wykorzystane do dostępu do pieniędzy w ramach konta wspólnego. Karty debetowe Toyota Bank umożliwiają również dokonywanie płatności w internecie. Karty debetowe w pierwszym roku użytkowania są bezpłatne. Po roku ważność karty można odnowić płacąc 30 złotych (opłata roczna) lub pokrywając koszt odnowienia karty punktami w ramach programu partnerskiego Toyota More.

W segmencie kart kredytowych dla klientów indywidualnych bank zdecydował się na wprowadzenie trzech kart: Toyota Black Pearl, Toyota Ice Rose oraz Toyota Double Gold. Karty kredytowe Toyota Bank umożliwiają odroczenie spłaty transakcji do 56 dni. Bardzo ciekawą cechą kart jest także możliwość zamiany dowolnej jednej lub kilku transakcji na niskooprocentowany kredyt ratalny. W dniu wprowadzenia oferty na rynek oprocentowanie nominalne takiego kredytu na rok wynosi 11%. Karty kredytowe w pierwszym roku użytkowania są bezpłatne. Po roku ważność karty można odnowić płacąc 75 złotych (opłata roczna za kartę Toyota Black Pearl lub Toyota Ice Rose) lub 120 złotych (opłata roczna za kartę Toyota Double Gold). Wszystkie karty kredytowe można także odnowić wykorzystując zalety programu partnerskiego Toyota More. Program Toyota More oferuje atrakcyjne korzyści zarówno aktualnym kierowcom samochodów Toyota, jak i osobom, które obecnie nie są posiadaczami, ani nie planują zakupu samochodu tej marki.

W ofercie Toyota Bank znajduje się także karta pożyczkowa Toyota Diamond White. Ten rodzaj karty działa wyłącznie w środowisku elektronicznym. Karta wydawana jest do pożyczek gotówkowych udzielanych przez bank. Każdy klient ma możliwość wykorzystania udzielonej pożyczki bezpośrednio w sklepie dokonując transakcji bezgotówkowej. Karta umożliwia też wypłatę gotówki do salda przyznanej pożyczki w dowolnym bankomacie w Polsce. Transakcje gotówkowe są bezpłatne.

W ramach oferty dla przedsiębiorstw Toyota Bank wydał dwa rodzaje kart. Karta debetowa Toyota Quick Silver umożliwia dostęp do środków zgromadzonych na rachunku bieżącym firmy. Natomiast karta charge Toyota Amber Gold pozwala na odroczenie płatności dokonywanych kartą do 31 dni. Każda firma może zamówić dowolną liczbą kart Toyota Quick Silver lub Toyota Amber Gold.

Sejf elektroniczny

Nowa usług banku jest dostępna dla klientów z poziomu systemu bankowości elektronicznej. Każdy klient po zalogowaniu się do systemu bankowego ma możliwość uruchomienia odrębnej aplikacji sejfu elektronicznego. W sejfie przechowywane są elektroniczne kopie wszystkich dokumentów i korespondencji, które były wysłane przez bank do klienta lub przez klienta do banku. M.in. klient może w każdej chwili sprawdzić treść wszystkich umów podpisanych z bankiem lub też przeczytać korespondencję wysłaną do banku rok temu.

Sejf elektroniczny służy także do przechowywania elektronicznych kopii wszystkich wyciągów z kont i kart kredytowych klienta.

Jedną z najciekawszych funkcji sejfu elektronicznego jest możliwość archiwizowania w sejfie indywidualnych dokumentów każdego klienta. System sejfu udostępnia klientowi prywatny katalog, do którego nie mają dostępu pracownicy banku. Do prywatnego katalogu klient ma możliwość dodania takich dokumentów jak elektroniczne kopie dowodów tożsamości (dowód osobisty, paszport), prawa jazdy, ważne dokumenty urzędowe, kopie polis ubezpieczeniowych, prywatnie zawarte umowy itp. Funkcja sejfu może wobec tego okazać się szczególnie przydatna w przypadku podróży, kiedy wystarczy dostęp do internetu, aby uzyskać kopie ważnych dokumentów, albo też ich zagubienia lub zniszczenia.

Oferta dla przedsiębiorstw

20 marca br. Toyota Bank uruchomił nową ofertę opartą o model bankowości elektronicznej. Toyota Bank jest pierwszym bankiem elektronicznym w Polsce, który udostępnił przedsiębiorstwom pełną ofertę usług bankowych. Wraz z częścią leasingową oferta banku może w pełni zaspokoić oczekiwania małych i średnich firm.

Główną rolę w nowej ofercie banku będą odgrywać elektroniczne kanały dostępu do usług banku. Toyota Bank oferuje dwa systemy bankowości elektronicznej. System konto.toyotabank.pl zapewnia udostępnia podstawowe funkcje bankowe wraz z możliwością definiowania listy odbiorców, a także przelewów i zleceń do US lub ZUS. Natomiast system biznes.toyotabank.pl umożliwia pełną integrację z systemami finansowo-księgowymi firmy. Bank umożliwia m.in. eksport i import listy przelewów i historii oraz zaawansowane możliwości wielopoziomowej konfiguracji praw dostępu do systemu dla wielu pracowników.

W obszarze oferty produktowej bank wprowadził kilka usług, które są w stanie zaspokoić potrzeby każdej szybko rozwijającej się firmy. W ofercie banku znalazły się rachunki bieżące, karty debetowe, karty charge, lokaty i kredyty obrotowe.

Ciekawą częścią oferty dla firm są karty płatnicze Toyota Bank. Bank zdecydował się na uruchomienie dwóch produktów płatniczych dla firm: kartę debetową Toyota Quick Silver oraz prestiżową kartę charge Toyota Amber Gold. Obie karty mogą być zarządzane przez systemy obsługi elektronicznej oferowane przez Toyota Bank. Karty banku funkcjonują w ramach systemu płatniczego VISA. Karty są embossowane, czyli pozwalają na dokonanie transakcji we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym internecie.

Obie karty są ściśle związane z rachunkiem bieżącym. Rachunek oferowany przez Toyota Bank pełni funkcję rozliczeniową dla obu kart. Bank umożliwia wydanie dowolnej liczby kart dla pracowników firmy. Każda karta może mieć indywidualnie definiowane limity transakcji.

Uzupełnieniem oferty banku dla firm jest możliwość uzyskania kredytu w rachunku bieżącym. Kredyt ten jest bardzo ważnym elementem funkcjonowania każdej nowoczesnej firmy, stąd też Toyota Bank przykłada bardzo dużą wagę do tego produktu. Wraz z kredytem samochodowym dla firm oraz leasingiem samochodów oferta finansowania adresuje większość oczekiwań nowoczesnych przedsiębiorstw wobec banku.