Toyota zdecydowała się na uruchomienie projektu w Polsce ze względu na silną pozycję, jaką ta marka zajmuje na krajowym rynku samochodowym, bardzo duży potencjał rozwoju rynku samochodów i usług bankowych oraz lokalny know-how. Po uruchomieniu projektu w Polsce Koncern zamierza powielić nowy model biznesowy także w innych krajach na świecie. Platforma bankowa jest wdrażana w oparciu o struktury Toyota Bank Polska S.A., który działa w Polsce od 2000 roku.
Po rozszerzeniu oferty Toyota Bank będzie oferował usługi w obszarze bankowości indywidualnej, a także małych i dużych przedsiębiorstw. Klientom zaoferowane zostaną konta osobiste i oszczędnościowe, lokaty, pożyczki i karty płatnicze. Jednym z kluczowych atutów banku jest nowy system bankowości elektronicznej. Konkurencja w bankowości powoli przenosi się z obszaru ceny na jakość obsługi. W związku z tym szczególnie ważne jest dla banku dostarczanie rozwiązań, które wyznaczają nowe standardy w obsłudze klientów.
Bardzo ważnym elementem działalności Toyota Bank jest współpraca z dystrybutorem samochodów Toyota w Polsce – Toyota Motor Poland. Najlepszym przykładem wspólnych działań jest rozpoczęcie kampanii reklamowej Złota Era Toyoty oraz przygotowanie dla klientów Programu Partnerskiego Toyota More. Celem obu organizacji jest realizacja głównej wizji Koncernu Toyota. Dzięki współpracy marketingowej możliwe jest osiągnięcie realnej synergii działań. Dla banku ważnym obszarem współpracy marketingowej z Toyota Motor Poland będzie koordynacja działań w ramach Programu Partnerskiego Toyota More.