Travelplanet.pl tworzy sieć franczyzową i planuje zyski

500 tys. zł zysku i blisko 20 milionów złotych przychodu – takie cele Travelplanet.plzamierza osiągnąć w 2011 roku. Wyniki tesą efektem wdrożenia zmian w sposobie zarządzania spółką, uruchomienia nowego portalu, jak również wykorzystania poprawiającej się sytuacji na rynku turystycznym. Travelplanet.pl zamierza także uruchomić nowe punkty obsługi klienta w modelu franczyzowym.

– Planujemy osiągnięcie 500 tys. zł zysku netto – zapowiada Bożena Garbińska, p.o. prezesa Zarządu Travelplanet.pl – Prognozę sporządziliśmy zgodnie z zasadami rachunkowości stosowanymi przez Travelplanet.pl S.A. na podstawie wyników finansowych z roku 2010, uwzględniliśmy bardzo dobre wyniki uzyskane w pierwszym półroczu i skorzystaliśmy z szacunków i hipotez dotyczących pozostałej części roku 2011.

Zarząd spółki w przygotowywaniu prognoz oparł się również na dostępnych na rynku raportach analitycznych w zakresie wartości rynku usług turystycznych. Wynika z nich, że w branży turystycznej nastąpił wzrost o2% w stosunku do roku 2010.

– Wzrost sprzedaży jest również wynikiem dużego nakładu pracy ze strony Travelplanet.pl – uważa Jerzy Krawczyk, doradca biznesowy Zarządu Travelplanat.pl, twórca sukcesu spółki TETA SA. – Nowy portal pokazuje najbardziej aktualne propozycje last minute w branży, wyszukuje oferty w 0,2 sekundy i pozwala na przeprowadzenie całej transakcji online. W efekcie klienci chętniej zaglądają na Travelplanet.pl i dłużej pozostają na stronie. Oczywiście przełożyło się to także na wyniki sprzedaży. Tygodnie po wprowadzeniunowych funkcjonalności należą do najlepszych w historii firmy.

Według Zarządu Travelplanet.pl tendobry trend sprzedażowy będzie się utrzymywał również dzięki wprowadzeniu szeregu innych innowacji.

– Zamierzamy uruchomić jesienią nowy serwis internetowy poświęcony turystyce zimowej, co w założeniu wpłynie na zwiększenie przychodów – zapowiada Bożena Grabińska. – Pojawią się aplikacje na telefony komórkowe oraz tablety oraz nowe rozwiązania sprzedażowe, poprawiające jakość usługi dla naszych klientów, które na razie są w fazie testów.Zatrudniamy najlepszych programistów na rynku i stale poszukujemy nowych talentów, po to by nasz serwis stale się wzbogacał i rozrastał.

Ponadto, spółka ograniczyła koszty funkcjonowania oraz nadal pracuje nad projektami mającymi na celu podniesienie efektywności operacyjnej, w tym uruchomienia nowych punktów obsługi klienta w modelu franczyzowym.

– Wszystkie wymienione działania i ulegająca poprawie sytuacja w sektorzezapewnią nam wypracowanie zysku netto w tym roku i umożliwiątrwałewypracowywanie zysków w następnych latach – uważa Jerzy Krawczyk.

– Bardzo starannie przyglądamy się temu, co się dzieje w spółce – mówi Bożena Garbińska. – Prowadzimy stały monitoring realizacji planów i budżetów, co najmniej raz w miesiącu otrzymujemy raporty dotyczące wykonania planów i budżetów wraz z uaktualnioną prognozą. Sprawozdanie takie zawiera też komentarz dotyczący ewentualnych zagrożeń w wykonaniu planu danego roku. W przypadku zaistnienia takiej konieczności, Zarząd spółki może dokonać korekty planu i prognozy wyników.

Ewentualna zmiana prognozy może zostać dokonana, jeśli wystąpią okoliczności, mogące mieć wpływ na zmianę dowolnego elementu prognozy o co najmniej 10%.

Źródło: Travelplanet.pl SA