Trudno o wiarygodne porównanie

FSA sprawdziła, które witryny zachęcające użytkowników do porównania wszystkich cech analizowanego produktu posiadają odpowiednie systemy kontroli gwarantujące aktualność przedstawionych ofert i uczciwie przekazują informacje na linii klient – firma ubezpieczeniowa. Przegląd 17 serwisów porównujących polisy ubezpieczeniowe jest zaprzeczeniem wcześniejszej polityki FSA, która w 2006 i 2007 roku zadeklarowała brak ingerencji w ich działalność.

Tymczasem pojawiły się w Wielkiej Brytanii głosy krytyki sugerujące że FSA zbyt późno zainteresowała się tą sprawą, na czym ucierpieli konsumenci. Instytucja zaprzecza jednak twierdząc, iż problem tej pojawił się dopiero w ubiegłym roku, więc jego skutki są na razie nieznaczne. Jednocześnie zapowiada dalsze kontrole, mające na celu sprawdzenie czy firmy dostosowały się do norm, które im właśnie zaprezentowano.

Z badania przeprowadzonego przez WFD Research wynika, iż zdecydowana większość konsumentów (93%) chce, by serwisy porównujące oferty były nadzorowane w taki sam sposób jak brokerzy ubezpieczeniowi. Ponadto dzięki Resolution Foundation wiadomo, że aż 45% dorosłych Brytyjczyków skorzystało w ubiegłym roku z takiego serwisu przed podjęciem decyzji o zakupie produktu finansowego. Pozostaje pytanie, jak wielu z nich z winy serwisu nie wybrało najkorzystniejszej dla siebie oferty.