Trzecia edycja raportu społecznego BRE Banku

BRE Bank stawia na innowacyjność i wyznaczanie nowych standardów, także na polu odpowiedzialności społecznej biznesu. W najnowszym raporcie CSR zastosował – jako pierwszy bank w Polsce – cenioną na całym świecie metodologię GRI (Global Reporting Initiative). 

BRE Bank to jeden z prekursorów profesjonalnego raportowania społecznego w Polsce. Pierwszy dokument poświęcony społecznym inicjatywom BRE Banku opublikowany został już trzy lata temu. Wyróżnikiem najnowszej edycji raportu jest przede wszystkim zastosowanie innowacyjnej metodologii GRI.

Global Reporting Initative to międzynarodowy standard, pozwalający na systemowe podejście do raportowania społecznego. Obraz organizacji wyłaniający się raportu tworzonego w duchu GRI jest wiernym odbiciem rzeczywistości. Dane zawarte w raporcie zostały poddane audytowi, który przeprowadziła firma PriceWaterhouseCoopers.

Raport o odpowiedzialności biznesu jest cennym uzupełnieniem raportów finansowych, gdyż pokazuje inicjatywy BRE Banku na rzecz interesariuszy i otoczenia – akcjonariuszy, klientów, pracowników i organizacji branżowych. Raport został zbudowany wokół trzech wartości, które decydują o tożsamości BRE Banku: relacji, kompetencji i innowacyjności.

Dokument ten nie jest jedynie podsumowaniem społecznych inicjatyw BRE Banku, ale przede wszystkim bardzo ważnym narzędziem strategicznym.

Autorzy raportu mieli świadomość, że spowolnienie gospodarcze sprawiło, że wiele firm skupiło się na obronie pozycji rynkowej i wyników sprzedaży, mniejszą wagę przywiązując do aktywności niezwiązanych bezpośrednio z danymi finansowymi. Ostatnie kilkanaście miesięcy nie było dla branży bankowej łatwe. Turbulencje na globalnych rynkach dotknęły większości banków na świecie, odcisnęły również swoje piętno na relacjach z interesariuszami. 

Pełne wersje wszystkich raportów społecznych BRE Banku można znaleźć na stronach internetowych www.brebank.pl (sekcja O BRE Banku/ Odpowiedzialność społeczna).

Źródło: BRE Bank