Trzy ISO dla BZ WBK

Bank Zachodni WBK jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce uzyskał trzy certyfikaty ISO dotyczące systemów zarządzania. Certyfikaty te potwierdzają, że obsługa systemów bankowości elektronicznej BZWBK24, autoryzacja i rozliczenia kart kredytowych, personalizacja kart płatniczych oraz zarządzanie bezpieczeństwem informacji realizowane są w banku zgodnie z najwyższej jakości procesami, spełniającymi najlepsze światowe standardy i praktyki z tego zakresu.

Ostatnim z przyznanych BZWBK certyfikatów jest ISO 27001:2005, który dotyczy systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. Wcześniej bank uzyskał już certyfikat ISO 20000 dla systemu zarządzania usługami IT oraz ISO 9001 dotyczące systemu zarządzania jakością.

Przyznany ostatnio certyfikat zapewnia, że wszelkie informacje przetwarzane w systemach informatycznych oraz przechowywane na dowolnych nośnikach (papier, nośniki elektroniczne) dotyczące certyfikowanych procesów są chronione zgodnie z najlepszymi praktykami światowymi. Warto zauważyć, że poza bankowością internetową oraz procesami związanymi z kartami płatniczymi certyfikowany został proces regulujący metodyki i mechanizmy zarządzania bezpieczeństwem informacji obowiązujące w całym BZWBK. Trzeba przy tym pamiętać, że norma ISO 27001 adresuje wszystkie aspekty bezpieczeństwa, począwszy od poufności czyli zabezpieczeniem przed dostępem osób nieuprawnionych, a skończywszy na zapewnieniu ciągłości działania procesów biznesowych.

Ilość danych, jakie klienci powierzają bankowi jest ogromna. W samych usługach BZWBK24 bank ma zarejestrowanych 1,4 mln użytkowników, którzy tylko w styczniu 2009 r. logowali się do systemu banku 12 mln razy i przeprowadzili 3,3 mln operacji.

„Za każdym z tych logowań i za każdą operacją stoi klient naszego banku, dla którego każda operacja jest tak samo ważna, zwłaszcza, że dotyczy jego pieniędzy. Każda z nich, bez względu na kwotę, musi być tak samo dokładnie i bezpiecznie zrealizowana – stąd tak duży nacisk na certyfikację ISO w BZWBK.  Bo właśnie ona znacząco pomaga nam w zapewnieniu niezmiennie wysokiej jakości i bezpieczeństwa usług” – mówi Lech Spyt, Oficer Bezpieczeństwa Informacji w banku.

Certyfikowany System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji daje klientom banku pewność, że BZWBK w sposób całkowicie kontrolowany, w oparciu o sprawdzone procedury i najlepsze standardy przechowuje i przetwarza dane osobiste oraz finansowe. Ponadto poddając się certyfikacji bank bierze na siebie obowiązek systematycznego wdrażania najnowocześniejszych rozwiązań oraz procedur z dziedziny ochrony danych. Przestrzeganie obowiązków związanych z certyfikacją jest regularnie kontrolowane przez niezależne instytucje, które wystawiły certyfikat dla banku. 
Źródło: BZWBK