Trzy pytania do Agnieszki Walczak-Karbowskiej – Kierownika Projektu mBank mobile

Startując z mBank mobile postawiliście na prostą taryfę, bez pakietów i zawiłych promocji. Czy nie boicie się, że taka propozycja nie przekona konsumentów przyzwyczajonych do słów: ‚”za darmo”, „w pakiecie minuty i SMSy gratis”, etc?

mBank mobile rzeczywiście ma bardzo prostą taryfę w obszarze telekomunikacyjnym. Z drugiej strony oferuje wartości dodane oferowane do Klientów mBanku, które mają charakter podobny do promocji oferowanych przez operatorów. Na przykład Klienci, którzy aktywnie płacą kartami mBanku otrzymują minuty „za darmo”. Rekordziści odebrali już nawet kilka tysięcy minut. Filozofia mBank mobile zbliżona jest do filozofii, która świetnie sprawdziła się w mBanku – nie oferujemy wszystkiego, co stworzono w świecie finansów/telekomunikacji, ale staramy się jak najlepiej zaspokajać potrzeby naszych Klientów, oferując proste rozwiązania w przystępnej cenie. Klienci mBanku, a przede wszystkim do nich kierujemy ofertę mBank mobile, to osoby świadome swoich możliwości, decydujące samodzielnie o wyborze usług zarówno finansowych, jak i telekomunikacyjnych. Zaproponowane przez nas promocje są dla nich korzystne – np. udział transakcji bezgotówkowych w ogólnej liczbie transakcji dokonywanych kartami mBanku jest znacznie wyższy od średniej krajowej, dlatego w promocji ‘Minuty za zakupy’ nagradzamy Klientów właśnie za transakcje bezgotówkowe.

Klienci mBanku to przede wszystkim osoby młode, ale aktywne zawodowo, dobrze zorientowane zarówno w ofertach usług finansowych jak i telekomunikacyjnych. Pre-paid kojarzy im się chyba raczej z nastolatkami… Jakie korzyści takim ludziom daje mBank mobile – zwłaszcza, że nie ma na przykład zniżek w ramach własnej sieci?

Mówiąc o mBank mobile chcielibyśmy mówić o telefonii dla każdego. Model pre-paidowy wynika raczej z chęci nienakładania na Klientów dodatkowych ograniczeń w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych. Chcemy rozwijać wachlarz usług finansowych w takim kierunku, aby nasz Klient miał podobną funkcjonalność i korzyści jak w abonamencie (np. zautomatyzowany sposób płatności za usługi telefoniczne) bez ograniczeń i zobowiązań wynikających z umowy abonamentowej. Ponadto uważam, że pre-paid to dobry sposób na kontrolowanie swoich wydatków na telefon, bez względu na wiek.

Wystartowaliście w grudniu z podstawowa ofertą – połączenia głosowe, sms, mms, internet… Kiedy i jakich nowości możemy się spodziewać?

Jeszcze w kwietniu uruchomimy kredyt na telefon. Później Klienci mogą się spodziewać również innych miłych dla nich zmian w ofercie. Do tej pory rozdystrybuowaliśmy 25 tys. starterów.