Trzy pytania do Federico Bunge z Citibank Handlowy

Michał Macierzyński, PR News: Citibank Handlowy jako jeden z ostatnich oferuje bezpłatne przelewy przez internet. Kiedy śladem konkurencji wprowadzicie opłaty za transakcje internetowe?
Federico Bunge, Szef Pionu Marketingu Bankowości Detalicznej Citibank Handlowy: Chcemy oferować najlepszą jakość na rynku za rozsądną, dobrą cenę. Tych, którzy twierdzą, że nasze produkty są drogie prosimy o przyniesienie wyciągów z ich banków. My zaznaczamy te pozycje, za które obecnie płacą, a za które nie będą ponosili opłaty jeżeli zmienią bank i zadecydują się na wspólpracę z nami. Nie zarabiamy na klientach, którzy przyzwyczaili do wygody korzystania ze swojego konta przez internet. Nie pobieramy żadnych opłat za możliwość korzystania z bankowości elektronicznej. Nasze przelewy przez internet są bezpłatne i nie zamierzamy tego zmieniać w najbliższym czasie. Klienci za darmo mogą dokonywać nie tylko krajowych przelewów internetowych – do końca czerwca mogli oni również bezpłatnie przelewać elektronicznie pieniądzę za granicę. To unikalna propozycja na rynku; planujemy przedłużenie tej promocji. Posiadacze naszych kont przez internet mogą bezpłatnie aktywować automatyczną spłatę swoich rachunków, np. za telefon czy kablówkę. Aktywując polecenie zapłaty w internecie lub przez telefon nie muszą czekać na dostarczenie przez usługodawcę formularza zgody na obciążania rachunku w drodze polecenia zapłaty, ani odsyłać podpisanego formularza do usługodawcy i swojego banku. Wszystkie formalności załatwiają przez internet lub telefon. Klienci nie ponoszą także kosztów związanych z realizacją tych zleceń. Zwalniamy również klientów naszego banku z kosztów prowadzenia rachunków walutowych. Obecnie szykujemy atrakcyjną cenowo propozycją dla tych, którzy wyjechali z kraju w poszukiwaniu pracy. Bank planuje wdrożenie usługi, dzięki której Polacy pracujący np. w Wielkiej Brytanii będą mogli szybko i niedrogo przelewać środki na konta w Citibank Handlowy w Polsce.

MM: Na ile wasza oferta jest atrakcyjna dla klientów?

FB: Nasi klienci, którzy wybierają się na wakacje za granicę wiedzą, że kartą debetową, którą dostają do konta, mogą bezpłatnie pobierać gotówkę z bankomatów Citibank na całym świecie, w ponad 100 krajach. Jest to niezawodny instrument, z którego mogą skorzystać nawet w egzotycznych zakątkach świata. Posiadacze rachunków, którzy planują wakacyjne wydatki powinni pamiętać, że do swojej dyspozycji mają także linię kredytową w koncie, z której w każdym miesiącu przez 7 dni mogą korzystać za darmo. To jedyna na rynku linia, która ma tzw. grace period. Posiadacze naszych kart kredytowych z kolei mogą ubiegać się o zwiększenie swojego limitu na karcie i przelanie go na konto osobiste. To klient decyduje o tym, na ile rat chce rozłożyć spłatę zadłużenia. Oprocentowanie zaciągniętego w ten sposób kredytu będzie niższe niż standardowe oprocentowanie kredytu dostępnego na karcie kredytowej Citibank. Konta osobiste w naszym banku dają również dostęp do szerokiej oferty produktów inwestycyjnych.

MM: Sporo ostatnio mówi się o ofercie produktów inwestycyjnych dostępnych w bankowym okienku. Jakim zainteresowaniem cieszą się te produkty?

FB: Od kilku już lat coraz większym zainteresowaniem cieszą się fundusze inwestycyjne. Polacy nie tylko oszczędzają ale i uczą się inwestować. Tendencje takie widać najwyraźniej, kiedy spojrzy się na przepływ środków z tradycyjnych form oszczędzania właśnie do funduszy. Klienci naszego banku mają do swojej dyspozycji fundusze, które odpowiadają poziomowi akceptowanego przez nich ryzyka; produkty, które są dostosowane do ich aktualnej sytuacji życowej, planów na przyszłość, oczekiwań. Od początku oferujemy fundusze inwestycyjne w ramach otwartej architektury. Oznacza to, że nie sprzedajemy tylko produktów, które tworzymy, ale wybieramy z rynku najlepsze propozycje. Korzystamy często z propozycji tych firm, które uznawane są za naszą konkurencję. Uczymy tym samym naszych klientów inwestowania – dając im w jednym miejscu jedną z najszerszych ofert na rynku. Jako jedyny bank na rynku prowadzimy np. ciągłą subskrypcję naszych lokat inwestycyjnych oraz Obligacji Strukturyzowanych. Klienci banku mają do swojej dyspozycji polskie i zagraniczne fundusze inwestycyjne, krajowe i zagraniczne obligacje skarbowe i korporacyjne, hybrydowe produkty ubezpieczeniowo – inwestycyjne czy produkty strukturyzowane, np. Inwestycje Dwuwalutowe, Lokaty Inwestycyjne i Obligacje Strukturyzowane. Klienci, którzy dysponują większymi środkami mogą oczekiwać od banku, aby ten indywidualnie przygotował lokatę lub obligację, której zysk powiązany jest z wybranym przez klienta kursem walutowym lub indeksem giełdowym. Produkty te stanowią bardzo atrakcyjną alternatywę inwestycyjną dla naszych klientów i widzimy, że cieszą sie one coraz większym zainteresowaniem.