Trzy pytania do Małgorzaty Nycz z Banku BGŻ

Czy wiewiórki to incydent, czy długofalowy plan na kampanię banku? Dlaczego bank reklamuje stary produkt w nowej odsłonie i co oznaczają zapowiedzi nowego podejścia do klienta – na trzy pytania redakcji PRNews.pl odpowiada Małgorzata Nycz, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Banku BGŻ.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: W mediach Bank BGŻ reklamuje konto osobiste w zupełnie inny, nowy sposób. Czy to incydentalna zmiana konwencji czy też jakiś długookresowy plan i wiewiórki będą obecne także w przyszłych reklamach?

Foto: Bank BGŻ


Małgorzata Nycz, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Banku BGŻ: Zdecydowanie plan na dłużej. Wprowadzamy zmiany w komunikacji z klientami, czego efektem są nasze nowe reklamy. Wykorzystujemy w nich obecność zwierząt – w pierwszej odsłonie są wiewiórki, potem będą także inne gatunki. Zwierzęta stanowią element przyciągający uwagę, łączący komunikację. Zwierzęta, które żyją obok ludzi, obserwują ich świat i zwracają im uwagę na najlepsze rozwiązania.

Nowa platforma komunikacji pozwoli w sposób przejrzysty przedstawić przewagi naszych produktów, wszystkie ich atrybuty, które pokazują, że jesteśmy bankiem z dużym doświadczeniem, który rozumie potrzeby klienta i potrafi na nie odpowiedzieć. Zmieniamy także nasze produkty. O tym powiemy więcej w połowie marca.

Dlaczego zdecydowaliście Państwo o pokazaniu banku w nowej odsłonie ale znanym już od kilku lat na rynku produktem, czyli kontem z premią?

Konto osobiste z premią to nasz produkt flagowy. Jest to najlepsze konto na rynku,  co potwierdzają niezależne rankingi. Bank wypłaca posiadaczowi takiego rachunku premię w wysokości 1 proc. od najwyższego wpływu w okresie rozliczeniowym, nawet do 600 zł rocznie. Warunkiem otrzymania tego bonusu jest: zapewnienie wpływu wynagrodzenia/emerytury/renty na rachunek oraz rozliczenie minimum trzech transakcji bezgotówkowych kartą płatniczą w okresie rozliczeniowym. To unikalny na rynku mechanizm pozwalający bankowi dzielić się zyskiem z lojalnym klientem.

Jakie są podstawowe założenia nowego podejścia do klienta detalicznego i co one mają oznaczać w praktyce?

Jesteśmy partnerem pewnym, bezpiecznym i stabilnym. Dodatkowo chcemy aby klienci myśleli o nas jak o instytucji przyjaznej i zaangażowanej w ich sprawy. Naszym doradcom, czyli osobom, które mają bezpośredni kontakt z klientami przyświeca motto, że Bank BGŻ dobrze służy ludziom. Klienci będą wiedzieć, że mogą spodziewać się najlepszej oferty w zakresie kluczowych produktów. Stąd wybór na pierwszą kampanię konta z premią. Nasze reguły są jasne i oczywiste. Nie wartościujemy klientów. Nie mówimy, że u nas jest najtaniej lub za darmo. Podkreślamy natomiast korzyści płynące ze współpracy z nami oraz przejrzystość i klarowność usług i procedur.

Źródło: PR News