Trzy pytania do Piotra Helbicha z Citibank Handlowy

Michał Macierzyński, PRNews.pl: Citibank wprowadził niedawno do swojej oferty nową kartę kredytową. Jednocześnie znacznie obniżyliście oprocentowanie kredytu na karcie oraz zmieniliście ich dotychczasowy wizerunek. Czym podyktowane były te wszystki zmiany? Dlaczego Bank tak długo zwlekał z obniżką oprocentowania?

Piotr Helbich, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu w Pionie Kart Kredytowych, Citibank Handlowy: Od ponad 7 lat jesteśmy liderem na rynku kart kredytowych w Polsce. Na przestrzeni minionych lat kilkakrotnie zmienialiśmy oprocentowanie na kartach kredytowych. Pozycja lidera zobowiązuje – zmiany, które wprowadzamy w tym roku są wyrazem przemyślanej strategii rozwoju tego sektora, a ich beneficjentami są nasi klienci. Zależy nam na utrzymaniu trendu wzrostowego zwłaszcza teraz, kiedy Polacy coraz bardziej przekonują się do komfortu obrotu bezgotówkowego. Działania proklienckie pokrywają się z tendencjami rynkowymi – mamy świadomość, że od momentu kiedy wprowadziliśmy pierwszą kartę rynek bardzo dynamicznie się rozwinął. Jesteśmy przekonani, iż poprzez wprowadzane zmiany będziemy mogli jeszcze lepiej na nim konkurować. Nieustannie pracujemy nad ulepszaniem naszych produktów; wierzymy, że w ten sposób zyskujemy uznanie naszych klientów, czego dowodzą badania jakości.

MM: Dla kogo przeznaczona jest nowa karta Citibank Platinum? Czym będzie się różniła od pozostałych kart dostępnych w waszym Banku? W jaki sposób będziecie ją promować?

PH: Oferta Karty Kredytowej Citibank Platinum skierowana jest do najbardziej wymagających klientów. Nową Kartę Platinum w ramach limitowanej oferty specjalnej otrzymają w pierwszej kolejności obecni klienci Citibank Handlowy – wybrani posiadacze kart Gold. Karta Platinum jest najbardziej prestiżową kartą w naszej ofercie. Od pozostalych kart znajdujących się w naszej ofercie, różni się ona szeregiem specjalnie przygotowanych dodatkowych korzyści. W ramach Klubu Citibank Platinum posiadacze nowej karty zyskają możliwość uprzywilejowanego korzystania z produktów i usług o uznanej światowej marce oraz najwyższym poziomie obsługi klienta. Posiadacze Karty Kredytowej Citibank Platinum mają dostęp do bezpłatnej linii CitiPhone obsługiwanej przez najbardziej doświadczonych doradców. Dodatkowo wszystkie zgłoszenia posiadaczy Kart Platinum traktowane są priorytetowo i obsługiwane przez najbardziej doświadczonych pracowników. Posiadacze Karty Platinum mają również zagwarantowany bogaty pakiet ubezpieczeń Assistance, m.in. Pakiet Samochodowy, Pakiet dla Domu, Pakiet Medyczny, Pakiet dla Życia. Do ich dyspozycji pozostaje również tzw. Serwis Concierge (usługi organizacyjno-rezerwacyjne). Pakiety Assistance i Serwis Concierge dostępne są 24h na dobę, 365 dni w roku pod jednym numerem telefonu CitiPhone. Należy również dodać, że Karta Platinum posiada najwyższy limit kredytowy dostępny w ramach oferty Kart Kredytowych Citibank.

MM: Jak wygląda rynek kart kredytowych w Polsce i jak będzie się on w najbliższej przyszłości rozwijał? Jaka jest na nim pozycja Citibanku i najważniejsze – jaką strategię zamierzacie teraz obrać? Będziecie się skupiać na obronie dotychczasowej silnej pozycji, czy chcecie jeszcze powiększyć swój stan posiadania?

PH: Citibank jest największym wydawcą kart kredytowych na świecie – dotychczas wydał ich ponad 170 milionom klientów w 44 krajach. W Polsce jesteśmy liderem na rynku. Według danych na koniec pierwszego kwartału br. w Polsce portfel obsługiwanych przez Citibank Handlowy kart kredytowych osiągnął liczbę 535 tys. Mimo, iż rynek kart kredytowych w Polsce rozwija się stosunkowo szybko, jednakże poziom penetracji rynku – zarówno w segmentach klientów o wysokich jak i niższych dochodach jest wciąż mały na tle krajów, w których karty kredytowe mają znacznie dłuższą historię. Citibank, od chwili wydania pierwszych kart kredytowych w 1997 roku jest liderem na rynku nie tylko pod względem liczby wydanych kart, ale także bezpieczeństwa, innowacyjności produktu i jakości obsługi klienta. Sądzimy, że w miarę rozwoju rynku wydawcy kart kredytowych będą coraz silniej konkurować w tych obszarach, z czego z pewnością najbardziej będą cieszyć się klienci banków. Ze względu na nasze dotychczasowe doświadczenie na świecie i w Polsce jestem przekonany, iż Karty Kredytowe Citibank będą umacniały swoją pozycję na naszym rynku.