Trzy pytania do Tomasza Tchorowskiego z LUKAS Banku

Michał Macierzyński, PRnews.pl: LUKAS Bank był do tej pory nastawiony na obsługę klientów detalicznych. W ostatnich dniach wprowadziliście Państwo w wybranych placówkach ofertę dla małych firm. Skąd takie posunięcie?

Tomasz Tchorowski, Marketing Manager – Rynek Przedsiębiorstw, LUKAS Bank: To naturalny następny krok. Po pierwsze wielu Klientów indywidualnych w LUKAS Banku prowadzi działalność gospodarczą i łatwiej im korzystać z konta prywatnego i firmowego w jednym miejscu (zwłaszcza, gdy przelewy pomiędzy tymi kontami są błyskawiczne i darmowe). Wiele firm korzystało też z usług drugiej spółki z grupy Credit Agricole Polska, czyli Europejskiego Funduszu Leasingowego. Dzięki nowym produktom bankowym skierowanym do tego segmentu, jesteśmy w stanie odpowiadać na ich oczekiwania i zaoferować im obsługę „w jednym miejscu”.

Po drugie segment małych przedsiębiorstw nie był dotychczas szczególnie „rozpieszczany” przez banki. Liczymy, że bazując na naszych doświadczeniach związanych z przyjazną obsługą Klienta oraz oferując atrakcyjne produkty będziemy mogli wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klientów i osiągnąć sukces także na rynku firm.

 

MM: Czym kierowaliście się tworząc ofertę dla przedsiębiorców? Na co może liczyć klient zakładający konto firmowe właśnie w waszym Banku?

TT: Przygotowując się do wdrożenia oferty zwracaliśmy baczną uwagę na to co Klienci mówią o ważnych dla nich cechach konta firmowego. Przygotowaliśmy Konto Biznes, które jest elastyczne i konkurencyjne cenowo. Elastyczność ta wyraża się m.in. w możliwości wyboru między dwoma równorzędnymi pakietami konta. Wybierając pakiet pierwszy Klient nie ponosi stałej opłaty za prowadzenie konta i płaci tylko za te operacje bankowe, z których korzystał. W drugim pakiecie Klient ponosi stałą opłatę za prowadzenie konta, natomiast wszystkie przelewy internetowe są darmowe, a cena za pozostałe przelewy też jest niższa niż w pakiecie „bez abonamentu”. Firma może dostosowywać swoje Konto Biznes do etapu rozwoju firmy, koniunktury, sezonowości wybierając i zmieniając pakiet. 
Poza Kontem Biznes oferujemy Klientom firmowym również kredyt w rachunku bieżącym, kredyt samochodowy dla firm oraz leasing naszego partnera Europejskiego Funduszu Leasingowego.

MM: Jesteście od dawna liderem rynku pod względem dynamiki wzrostu liczby klientów. Można się domyślać, że ten sukces chcielibyście również powtórzyć przy kontach firmowych. W jaki sposób chcecie to Państwo osiągnąć?

TT: Klienci znający LUKAS Bank wiedzą, jak ważne były dla nas zawsze kwestie związane z przyjazną obsługą Klienta. Chcemy aby ten wizerunek był też „magnesem” przyciągającym do naszego banku przedsiębiorców. Przyjazność to zarówno sama obsługa w placówce, dostępność do rachunku całą dobę przez telefon i przez Internet, jak również przyjazność produktów bankowych. Liczymy, że dzięki tym właśnie elementom: obsłudze Klienta oraz atrakcyjnym produktom będziemy w stanie pozyskiwać coraz większą liczbę Klientów firmowych.