AEGON TU na życie w 2011 koncentrowało się na realizacji strategii obejmującej 4 obszary działalności: optymalizacja portfela oferowanych produktów, doskonalenie działalności operacyjnej, wzmocnienie lojalności klientów, upełnomocnienie pracowników.
W ramach działań związanych z optymalizacja portfela w 2011 r. położyliśmy duży nacisk na sprzedaż tradycyjnych ubezpieczeń na życie. Przypis składki z produktów terminowych wzrósł 48% rok do roku i osiągnął już 3,4% udziału w przypisie składki ogółem.
Zmieniliśmy też model naszej działalności. Ze struktur AEGON TU na życie S.A. została wydzielona część zajmująca się działalnością operacyjną i przekształcona w oddzielną spółkę. Takie rozwiązanie umożliwiło agentom sieci własnej dystrybucję nowowprowadzonych ubezpieczeń mieszkaniowych oferowanych w Polsce przez węgierską spółkę AEGON oraz kontrolę nad kosztami administracyjnymi, które w 2011 roku spadły o 5,5% do poziomu 45,9 mln zł.
W 2011 r. rozpoczęliśmy też zakrojony na szeroką skalę program działań zmierzających do wzmocnienia lojalności naszych klientów. Pierwszym krokiem było wdrożenie programu Net Promoter Score, który ma mierzyć nasze postępy w drodze ku większemu zadowoleniu z oferowanych przez nas produktów i usług. Dzięki regularnym kontaktom z klientami będzie nam łatwiej wypracowywać rozwiązania czyniące nasze produkty jeszcze bardziej przejrzystymi i nowoczesnymi, wyprzedzające ich oczekiwania.
Mimo zawirowań na rynkach finansowych w 2011 r. osiągnęliśmy przypis składki w wysokości blisko 744 milionów złotych, a więc porównywalny do wyników wypracowanych w korzystniejszym dla inwestycji roku 2010. Również porównywalny był wypracowany zysk brutto wynoszący 81 mln złotych. Liczba aktywnych umów indywidualnych osiągnęła na koniec roku 162 tysiące, i była wyższa o 19% niż rok wcześniej. Odnotowany wzrost zainteresowania produktami inwestycyjnymi ze składką regularną (o 16%) wydaje się wynikać z dwóch czynników: uświadamiania sobie przez coraz większą grupę Polaków realnej wysokości przyszłych emerytur oraz większej świadomości inwestycyjnej, dzięki czemu traktują oni spadki na giełdach jako okazję do zainwestowania w oczekiwaniu przyszłych wzrostów.
W 2012 planujemy dalsze działania zmierzające do wzmocnienia lojalności klientów oraz rozbudowy portfela oferowanych produktów o nowe rozwiązania pomagające naszym klientom wziąć odpowiedzialność za ich przyszłość finansową. Rozwijać będziemy w szczególności obszar obsługi klientów, by pomagać im na wszystkich etapach korzystania z naszych produktów.
Źródło: AEGON