O tym, że rzeczywiście tak jest, jury przekonało się po przyjrzeniu się ankietom, które większość z pracujących w tych instytucjach kobiet, wypełniło elektronicznie w październiku br.
Następnie zawarte w nich informacje, organizatorzy weryfikowali poprzez telefoniczne rozmowy z wybranymi losowo kobietami. Sumą tych działań jest właśnie przyznanie tych tytułów.
Do konkursu zgłosiło się 121 firm. Zgodnie z regulaminem, Kapituła Konkursu postanowiła nagrodzić 31 firm, które jej zdaniem, spełniły wszystkie kryteria konieczne do otrzymania tytułu: „Firmy nieprzeciętnie przyjaznej mamie”.
Wyniki konkursu zostały wczoraj opublikowane na łamach dziennika „Rzeczpospolita”. Projekt „Mama w pracy” to kampania społeczna, której tematem jest obecność matek na rynku pracy. Projekt został poprzedzony największymi jak dotąd w Polsce badaniami socjologicznymi (Instytut MillwardBrown SMG/KRC), które diagnozują sytuację matek w pracy oraz ich motywacje w zakresie życia zawodowego. Celem akcji jest spowodowanie pozytywnych zmian na rynku pracy i podniesienie standardów traktowania matek w pracy.