Twisto ma już 70 tys. klientów. Codziennie rejestruje się około 2,5 tys. osób

Tydzień po debiucie karty i aplikacji na polskim rynku, który miał miejsce 21 października, w Twisto zarejestrowało się ponad 12 tys. osób. W listopadzie zainteresowanie usługą fintechu jeszcze wzrosło.

– W ciągu miesiąca rejestrację w Twisto rozpoczęło 70 tys. osób. To przekroczyło nasze oczekiwania – jesteśmy zachwyceni i bardzo wdzięczni za tak ciepłe przyjęcie. Od końca długiego weekendu w Twisto codziennie rejestrowało się blisko 2,5 tys. klientów. Rekordowego dnia przeprocesowaliśmy ponad 3 tys. wniosków. Nasi klienci aktywnie uczestniczą w programie poleceń i rekomendują Twisto swoim znajomym. Z tego źródła pochodzi aż 40 proc. wniosków. Bardzo nas to cieszy. Robimy wszystko by klienci, którzy przeszli rejestrację, mogli korzystać z naszych usług jak najszybciej, m.in. usprawniliśmy proces i powiększyliśmy dedykowany mu zespół. Pracujemy nad pełną automatyzacją, wtedy czas od rejestracji do przyznania limitu Twisto skróci się do kilkudziesięciu minut  – mówi Michal Smida, założyciel i CEO Twisto.

Obecnie czas oczekiwania na weryfikację konta i przyznanie limitu wynosi średnio 24 godziny.

–  Cieszy nas dobra jakość składanych wniosków. Weryfikujemy zdolność kredytową każdego klienta, a odsetek akceptacji jest wyższy niż w Czechach – dodaje Michal Smida.

Zakupy z Twisto są proste. Posiadacz karty robi zakupy w ramach bezpłatnego miesięcznego limitu, a potem zwraca jego równowartość w dowolnym momencie – od razu po zakupie lub do 45 dni (licząc od początku miesiąca) – korzystając z BLIKA bądź przelewu. Jeśli woli może również odroczyć część płatności (do 90 proc. Przyznanego limitu) na kolejny miesiąc.

Dzięki Twisto zakupy są bezpieczniejsze (kupujący nie angażuje własnych środków finansowych do czasu, aż sprawdzi produkt i zdecyduje, że chce go zatrzymać) i wygodniejsze (zakupu można dokonać w dowolnym momencie, np. wykorzystując promocję, albo w sytuacji chwilowego braku środków). Płatności zagraniczne z Twisto odbywają się po kursie Mastercard – bez potrzeby wcześniejszej wymiany waluty, bez opłat i prowizji, nawet w weekendy.

Aby korzystać z karty Twisto należy pobrać aplikację na telefon i zarejestrować się. Po otrzymaniu miesięcznego limitu można robić zakupy. Limit przyznawany jest na podstawie deklaracji klienta oraz ocenie jego zdolności kredytowej, z wykorzystaniem m.in. autorskiego silnika scoringowego Nikita, i może sięgać kilku tysięcy złotych. Aplikacja i karta są darmowe, bez względu na liczbę wykonanych transakcji w miesiącu.

Aby skorzystać z programu poleceń Twisto wystarczy zarejestrować się w Twisto. Po otrzymaniu miesięcznego limitu, użytkownik ma możliwość polecenia aplikacji kolejnym osobom. Jeśli osoba, która otrzymała polecenie zarejestruje się w aplikacji i zostanie pozytywnie zweryfikowana, zarówno polecający jak i polecany otrzymają po 50 zł. Poleceń można dokonywać wielokrotnie, a zgromadzone pieniądze wykorzystać do spłaty zakupów dokonanych z Twisto w internecie lub sklepach stacjonarnych.

Twisto działa na polskim rynku od 2018 r. Dotychczas fintech oferował płatności w 300 sklepach internetowych. W ciągu roku obsłużył ponad 100 tys. klientów. Twisto przewiduje, że w 2022 r. z oferowanej karty i aplikacji będzie korzystało 0,5 mln klientów w Polsce.

Od kilku lat Twisto z powodzeniem działa w Czechach. 80 proc. klientów firmy aktywnie korzysta z karty, średnio 20 razy w miesiącu. Przeciętna wartość transakcji wynosi 100 zł.

Źródło: Twisto