Pandemia koronawirusa dała się we znaki większości firm działających w branży finansowej. Wśród nich znalazło się Twisto, które rewiduje swój model biznesowy. Od września fintech wprowadzi dwa plany taryfowe – Online i Space. Pierwszy z nich będzie darmowy, użytkownicy drugiego zapłacą 9,99 zł co miesiąc.
– Lockdown spowodowany pandemią COVID sprawił, że wszyscy żyjemy w nowej rzeczywistości. Trudniejsze są także warunki prowadzenia biznesu – mówi Adam Miziołek, country manager Twisto. – Aby móc nadal oferować nowe produkty i ulepszać istniejące oraz aby Twisto zawsze dawało galaktyczną wygodę, którą cenią nasi klienci, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie płatnego planu. Takie niewielkie opłaty obowiązują już od jakiegoś czasu w Czechach, gdzie Twisto zaczynało. Teraz przyszła kolej na Polskę. Wierzę, że nasi klienci to zrozumieją i zaakceptują. Dzięki temu wesprą rozwój firmy, a my odwdzięczymy się, stale ulepszając naszą ofertę. Zaczniemy od Apple Pay, które w naszej aplikacji będzie dostępne od października – dodaje.
Jak informuje Twisto, plan Online będzie bezpłatny i kierowany przede wszystkim do osób, które kupują w internecie. Użytkownik będzie mógł korzystać z bezpłatnego limitu kredytowego do 45 dni, opcji przesunięcia płatności na następny miesiąc, rat, karty wirtualnej i cashbacku. Klienci, którzy zdecydują się na ten plan nie będą mogli niestety korzystać z plastikowej karty do zakupów tradycyjnych, a dodatkowo pojawi się prowizja za zagraniczne zakupy w wysokości 3 proc.
Plan Space będzie kosztował 9,99 zł miesięcznie i będzie oferował dostęp do wszystkich usług, które oferuje Twisto. Klient będzie nadal mógł korzystać z płatności mobilnych Google Pay (a od października także z Apple Pay) oraz z plastikowej karty. Prowizja za przewalutowanie też się pojawi, ale dopiero gdy użytkownik wyda miesięcznie więcej niż równowartość 3 tys. zł. Twisto informuje, że 90 proc. jego użytkowników nie wydaje tyle za pomocą karty.
Plan będzie można dowolnie wybierać. Klienci, którzy wybiorą plan Online nie będą mogli korzystać z plastikowej karty. Jeśli jednak włączą plan Space, karta znowu zacznie działać. Czas na dokonanie wyboru planów będzie do 30 września 2020 r. Po tym terminie osoby, które nie zdecydują inaczej, znajdą się automatycznie w planie Space. Pierwsza opłata zostanie naliczona za okres od 1 października. Oznacza to, że klient, który zdecyduje się na plan Space otrzyma pierwszą fakturę powiększoną o opłatę 1 listopada 2020 r.
Twisto zapewnia, że opcja wyboru planu przez aplikację będzie stale dostępna. Jeśli klient zdecyduje się na zmianę planu z Online na Space w połowie miesiąca – opłata zostanie naliczona tylko proporcjonalnie. Równie prosta ma być zmiana planu w drugą stronę – ze Space na Online, przy czym w tym wypadku zmiany będą uwzględniane od pierwszego dnia następnego miesiąca.
W komunikacie prasowym czytamy, że każdy klient Twisto będzie mógł trzykrotnie obniżyć miesięczną opłatę, nawet od 0 zł, jeśli uzna, że w danym miesiącu nie osiągnął pełnej satysfakcji usług lub podnieść ją, jeśli będzie miał na to ochotę. Podobnie jak w przypadku zmiany planu – zrobi to w aplikacji.