Ubezpieczeni mają najwięcej problemów z polisami komunikacyjnymi

Przez cały 2009 rok Polacy ponad 8,5 tys. razy skarżyli się do Rzecznika Ubezpieczonych. Najczęściej na zapisy czy działania związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi.

Niemal 80 proc. zgłaszanych do Rzecznika skarg skierowali bezpośrednio pokrzywdzeni. Pozostała część skarg (21,7%) została wystosowana za pośrednictwem innych podmiotów.

„W przedstawianym okresie sprawozdawczym – podobnie jak w minionych latach, najliczniejsza grupa skarg, odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych 5269 skarg (61,5%). Wśród nich najwięcej skarg odnotowano na obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych – 3046 skarg (35,5%), oraz składki ubezpieczeniowe (1224 skargi tj. 14,3%), gdzie ubezpieczający skarżyli się przede wszystkim na: występowanie tzw. podwójnego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych; problemy z uzyskaniem zwrotu niewykorzystanej części składki za OC komunikacyjne w następstwie zbycia pojazdu; wysokość składek, w tym na konstrukcję taryf składek”, czytamy w raporcie.

Drugie miejsce z uwagi na liczbę, zajmowały skargi dotyczące ubezpieczeń na życie – łącznie 1315 skarg, co stanowiło 15,3% wszystkich spraw z zakresu ubezpieczeń gospodarczych, które w tym okresie wpłynęły do Rzecznika Ubezpieczonych.”

W 86,1 proc. zgłoszonych przypadków Rzecznik podjął interwencję. W 2459 przypadkach podjęcie działania przez Rzecznika zawoowcowało zmianą stanowiska na korzyść skarżącego, w 3604 – sprawy zakończyły się wynikiem negatywnym.

Pełna treść raportu Rzecznika Ubezpieczonych poniżej:

Skargi do Rzecznika Ubezpieczonych 2009

Źródło: Rzecznik Ubezpieczonych