Marka Liberty Direct zostanie wprowadzona na polski rynek przez oddział Liberty Seguros SA – hiszpańskiego ubezpieczyciela należącego do grupy Liberty Mutual. Zgodnie z założeniami, w ciągu najbliższych 5 lat spółka zamierza zdobyć znaczącą pozycję na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych oferowanych w systemie direct.
„Budując markę ‘Liberty Direct’ w Polsce będziemy bazowali na know-how Grupy Liberty Mutual, która od niemal 100 lat działa na najbardziej konkurencyjnym, amerykańskim rynku. Z drugiej strony, będziemy korzystali z doświadczeń Liberty Seguros SA, która ma doświadczenie w zastosowaniu amerykańskich standardów w Europie i od kilku lat z powodzeniem realizuje sprzedaż ubezpieczeń w systemie bezpośrednim na, podobnym do polskiego, rynku hiszpańskim” – mówi Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Seguros S.A. Oddział w Polsce.
Liberty Mutual jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 24 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych. Liberty Mutual oferuje pełną gamę ubezpieczeń dla osób fizycznych i firm, przy czym jedną z najważniejszych linii biznesowych grupy Liberty Mutual są ubezpieczenia komunikacyjne dla klientów indywidualnych, które w 2006 roku stanowiły 27% składki przypisanej netto. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie – jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual obecna jest Portugalii, Turcji oraz Hiszpanii.