Wrzesień to miesiąc ofert last minute i wyjazdów na ostatnią chwilę. Ci, którym we wakacje nie udało się nigdzie wyjechać, liczą na wrześniowe promocje. Biura podróży kuszą nie tylko dobrymi cenami, ale także pakietami dodatkowych atrakcji wycieczek, standardami hoteli itp. Klienci na podstawie tych propozycji podejmują szybkie decyzje i w pośpiechu pakują walizki by zaznać jeszcze wrześniowego słońca. W tym pośpiechu jednak nie zawsze klienci pamiętają o ubezpieczeniu, szczególnie gdy biuro podróży zapewnia nas, że cena wycieczki zawiera również ubezpieczenie.
Warto zwrócić uwagę na ten punkt umowy, gdyż często ubezpieczenie podróżne zawarte w umowie z biurem podróży to podstawowe ubezpieczenie na niewysokie sumy. Oznacza to, że w sytuacji choroby lub wypadku, klienci otrzymają pomoc jedynie do podanego limitu, pozostałe koszty będą musieli pokryć sami. Wybierając kierunek wyjazdu warto przeanalizować, co może się zdarzyć i wówczas oszacować sumę ubezpieczenia.
O potencjalnych zagrożeniach w danym miejscu klienci dowiedzieć się mogą ze strony www.netglobers.com . Jest to portal na którym znaleźć można wszelkie niezbędne informacje na temat zagrożeń zdrowotnych oraz wymaganych szczepień w danym kraju. Ponadto, strona ta ma charakter portalu społecznościowego, dzięki czemu turyści z całego świata wymieniać się mogą doświadczeniami z pobytu w poszczególnych miejscach.
Jeśli klienci już wiedzą, jakie zagrożenia zdrowotne mogą im się przydarzyć w danym miejscu, warto oszacować koszty leczenia w przypadku ewentualnej choroby. Firmy assistance posiadają takie cenniki, z racji organizacji pomocy w wielu krajach. Europ Assistance Polska szacuje, że standardowa wizyta u lekarza internisty w krajach europejskich i krajach basenu Morza Śródziemnego to koszt 100-200€. Wizyta u stomatologa to koszt 200-300€. Do tego należy dodać koszty ewentualnych lekarstw.
O ile w sytuacjach pogorszonego samopoczucia bądź bólu zęba, klienci mogą sami udać się do lekarza, o tyle w sytuacjach nagłego wypadku, utraty przytomności lub złamania kończyny, niezbędny jest transport medyczny. Koszty leczenia wówczas powiększone są o koszty transportu medycznego. W tym przypadku cena zależy od rodzaju transportu (karetka, helikopter czy ambulans lotniczy), dystansu oraz rodzaju pomocy udzielonej podczas transportu. Dodatkowo, koszty te rosną, jeśli wymagana jest hospitalizacja ubezpieczonego. Przykładem może być sytuacja, kiedy klient spadł ze skałek w Jordanii. Jego upadek był na tyle niefortunny, że złamał kręgi. Wymagany był transport z miejsca wypadku do szpitala oraz operacja, pobyt w szpitalu a następnie transport pacjenta do Polski. Koszt takiego leczenia wraz z transportem wyniósł ponad 250 000 PLN. Z kolei sam samolot sanitarny wynajęty na transport ubezpieczonego na przykład z Chorwacji do Polski to koszt ok. 11 000 €.
Trudno przewidzieć, co może wydarzyć się podczas wakacji. Trudno też przygotowywać się na nieprzyjemności, kiedy planujemy wymarzone wakacje. Niemniej jednak warto przeanalizować statystyki, poszukać odpowiedniego ubezpieczenia lub zwiększyć jego sumy.
Warto wykupić takie ubezpieczenie, które oferuje również usługi assistance. Samo ubezpieczenie bowiem gwarantuje nam zwrot poniesionych kosztów i wypłatę odszkodowania. Ubezpieczenie wzbogacone zaś o assistance gwarantuje profesjonalną i skuteczną pomoc na miejscu zdarzenia, a nawet zadba o bliskich, gdy ubezpieczony będzie przebywał w szpitalu.
Assistance oferowany wraz z ubezpieczeniem turystycznym to gwarancja natychmiastowej pomocy w nagłych wypadkach, między innymi organizacji i pokrycia kosztów leczenia i transportu. Ponadto usługi te zapewniają klientom pomoc w wydaniu dokumentów w sytuacji ich zaginięcia lub kradzieży. Jeśli ubezpieczony wejdzie w konflikt z prawem miejscowym, assistance zapewni również pomoc prawną. W szerokiej ofercie usług znajduje się nawet pożyczka pieniężna w sytuacji utraty kart płatniczych, a także organizacja wizyty osoby bliskiej w sytuacji hospitalizacji ubezpieczonego. Dodatkowo usługi te gwarantują natychmiastową pomoc w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu a także opóźnienia bądź zagubienia bagażu. Wykupując ubezpieczenie wraz z assistance turystycznym, klienci otrzymują numer telefonu do koordynatora pomocy w Polsce, który czuwać będzie nad bezpieczeństwem ich podróży. To bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie gdy za granicą klienci w trudnej sytuacji mogą czuć się zagubieni i zdezorientowani. Dodatkowo, korzystając z usług firmy assistance ubezpieczeni mogą mieć pewność, że zaoferowana pomoc będzie optymalna pod względem zarówno jakościowym jak i kosztowym. Ze względu na wieloletnie doświadczenie, firmy assistance wiedzą do jakich placówek medycznych na całym świecie kierować klientów, a do jakich nie.
Warto zatem sprawdzić, czy ubezpieczenie turystyczne oferowane przez biuro podróży obejmuje usługi assistance. Dobrze jest zadbać o spokój na wakacjach oraz zapewnić sobie i bliskim profesjonalną opiekę.
Źródło: Europ Assistance Polska