Grupa AXA wprowadziła na rynek nowy rodzaj usługi – ubezpieczenie turystyczne sprzedawane przez telefon. Można je kupić szybko, łatwo i bezpiecznie przed podróżą lub w jej trakcie.
Nowoczesne i funkcjonalne rozwiązanie adresowane do użytkowników mobilnej platformy turystycznej World Traveler jest efektem współpracy AXA w Polsce z IPA Polska oraz Nokia i Psiloc – firmami działającymi w branży nowych technologii. Z nowej usługi jako pierwsi będą mogli skorzystać klienci z Europy i Rosji, docelowo zaś – podróżni z całego świata.
Posiadacze smartfonów Nokia i aplikacji World Traveler, w prosty sposób mogą wykupić pakiety ubezpieczenia podróżnego z oferty Grupy AXA w dowolnym momencie planowania podróży lub nawet już po jej rozpoczęciu.
World Traveler to funkcjonalna, mobilna platforma z kompleksowymi informacjami dla podróżujących stworzona przez spółkę Psiloc. Umożliwia łatwe skorzystanie za pośrednictwem smartfona z szeregu usług przydatnych w czasie podróży, takich jak raport pogodowy z każdego zakątka świata, rezerwacja hoteli, przelicznik kursu walut, a od teraz również ubezpieczenia podróży. Z platformy World Traveler oferowanej w 18 wersjach językowych korzysta obecnie już 5 mln użytkowników na całym świecie z dostępem do sieci 260 000 hotspotów iPass WiFi.
Głównym celem wprowadzenia nowego produktu było dostosowanie sposobu zakupu i wyboru odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego do potrzeb coraz bardziej mobilnego odbiorcy.
– To nasza odpowiedź na zmiany w stylu życia i sposobie podróżowania. Podróżny może kupić ubezpieczenie przy okazji załatwiania innych spraw związanych z planowanym wyjazdem. Dodatkowe usługi oferowane przez telefon komórkowy to niewątpliwie jeden z kluczowych trendów, który w znaczącym stopniu wpłynie w przyszłości na rynek ubezpieczeń w Polsce. Jest to także ciekawa propozycja dla klientów korporacyjnych, indywidualnych oraz banków. Ubezpieczenie w aplikacji World Traveler w smartfonach jest naszym nowym kanałem dystrybucji obok biur podróży i touroperatorów – mówi Katarzyna Szepczyńska, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych AXA TUiR.
– Pewnie każdemu z nas zdarzyło się kiedyś zapomnieć o wykupieniu ubezpieczenia na podróż czy delegację. Aplikacja World Traveler to zmieni. Dzięki zawansowanym technologiom mobilnym przypomina ona użytkownikowi o konieczności wykupienia ubezpieczenia przy przekraczaniu granicy, umożliwiając jednocześnie jego zakup z poziomu telefonu – mówi Piotr Bubak, Dyrektor Marketingu Nokia Poland. – Dzięki takim aplikacjom jak World Traveler, smartfony Nokia stają się coraz bardziej uniwersalnym i pomocnym narzędziem nie tylko w komunikacji, biznesie, ale również w czasie podróży, w obszarze rozrywki czy na zakupach – dodaje.
– Szukaliśmy partnera, który ma markę rozpoznawalną na całym świecie, której zaufają wszyscy użytkownicy World Travelera niezależnie od kraju pochodzenia. Jednocześnie chcieliśmy, żeby wybrana firma była w stanie zaoferować konkurencyjne warunki ubezpieczenia i najwyższej jakości obsługę klienta. Te kryteria spełnia AXA, oferując naszym klientom korzystne, wykraczające ponad standard rozwiązania – Aneta Biernikowicz, wiceprezes PSILOC.
Źródło: AXA