Zasada działania jest prosta – firma reklamuje się w internecie odbieranym w telefonie komórkowym, a po kliknięciu na reklamę użytkownik zostaje przekierowany do serwisu, gdzie może bezpośrednio połączyć się z konsultantem i zamówić ubezpieczenie, informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
„Wczoraj Aviva, jako pierwszy gracz na rynku, zaczęła sprzedaż ubezpieczeń samochodowych za pomocą reklam, które zobaczyć mogą tylko osoby korzystające z internetu w komórkach. Kampania ruszyła w OnetLajt, a wkrótce pojawi się w kolejnych serwisach. Branża reklamowa jest przekonana, że w ślad za Avivą pójdą kolejne firmy”, czytamy w „DGP”.
„Inni ubezpieczyciele też próbują swoich sił w mobilnym internecie. Od półtora roku swoje ubezpieczenia dla podróżujących za granicę sprzedaje Generali klientom sieci Orange – każdy dostaje SMS z ofertą po wyjeździe z Polski”, informuje dziennik.
Rozwój kanałów sprzedaży ubezpieczeń postępuje systematycznie do przodu. Novum było uruchomienie w Polsce sprzedaży w systemie direct w 2003 roku. Początki zdalnego zakupu polis to możliwość zamówienia polisy poprzez rozmowę telefoniczną oraz poprzez internet. Co odważniejsze firmy decydują się na skierowanie swojej oferty do wąskiej grupy klientów, tak jak jest to w przypadku wspomnianego kroku Avivy.
Więcej na ten temat w dzisiejszej „Dzienniku Gazecie Prawnej”, w artykule Michała Fury pt. „Polisy będzie można kupować przez komórkę”.