Udane debiuty Clio III i Aygo

Wprawdzie trzecią generację Renault Clio można było już zamawiać pod koniec września, jednak zaliczamy ją do październikowych nowości, gdyż to właśnie wówczas rozpoczęła się jej oficjalna sprzedaż. Nowe Clio jest znacznie większe od poprzednika (dł. +174 mm), oferuje wiele rozwiązań typowych dla aut z wyższych klas, obecnie dostępne jest z dwoma silnikami benzynowymi 1,2 75KM i 1,4 98KM i jednym wysokoprężnym 1,5 w dwóch wersjach 70 i 85 KM. Najtańsze Clio III dostępne jest od 39.900 zł. Piąta lokata nowego Clio jest jedną z najwyższych, jaką udało się uzyskać w rankingu nowości. Lepszym „wejściem” może pochwalić się jedynie Dacia Logan, która w swoim pierwszym miesiącu obecności zajęła czwartą pozycję.

Drugą nowością, obecną w pierwszej dziesiątce, jest drugi, po Citroenie C1, z trojaczków z Kolina, czyli Toyota Aygo. Ten najmniejszy z modeli w gamie Toyoty oferowany jest wyłącznie z jednolitrowym silnikiem o mocy 68 KM, w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej, już od 33.700 zł.

Z październikowych nowości, jakie pojawiły się na polskich drogach, należy wspomnieć o Ssangyongu Rodiusie, Alfie Romeo 159, Saabie 9-3 Sportkombi czy Porsche Cayman. Nie można także pominąć rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży aut marki Cadillac (CTS, STS, SRX i XLR) oraz Corvette C6 (coupe i cabrio).

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w październiku 2005

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bez zmian

Ford Focus

16453

2

+ 2

Skoda Fabia

12620

3

+ 4

Toyota Avensis

12498

4

+ 1

Toyota Corolla

12304

5

nowość

Renault Clio III

12027

6

bez zmian

Honda Civic

11614

7

+ 1

Peugeot 206

10922

8

nowość

Toyota Aygo

9152

9

– 6

Peugeot 307

8995

10

+ 5

Ford Mondeo

8632

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Debiut Aygo przyczynił się do dalszego umocnienia marki Toyota na czele stawki. Trzy modele w czołówce (także Avensis i Corolla) podkreślają bardzo dużą popularność, jaką cieszą się samochody tego koncernu także i w Polsce. A jeśli dodać do tego najlepiej sprzedającego się Yarisa, który w styczniu doczeka się następcy, to przyszłość Toyoty wydaje się bardzo dobra, nie tylko w rankingu Top Ten mojeauto.pl.

Październik był kolejnym udanym miesiącem dla Renault. Awans o dwie pozycje to niewątpliwie spora zasługa rozpoczęcia sprzedaży Clio III. Jednak stopniowy wzrost w rankingu można już było zaobserwować od trzech miesięcy.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w październiku 2005

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Toyota

53716

2

+ 1

Volkswagen

48000

3

+ 1

Ford

40724

4

– 2

Opel

38436

5

+ 3

Mercedes

34508

6

bez zmian

Fiat

34048

7

+ 2

Renault

33331

8

– 3

Peugeot

31879

9

– 2

Skoda

28584

10

+ 1

BMW

27460

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

W rankingu aut dla firm (z pełnym odliczeniem podatku VAT) znów sporo zamieszania. Tym razem nie z powodu kolejnych zmian w przepisach, lecz wzrostu zainteresowania samochodami o nadwoziu typu pickup (przepisy zezwalają na odliczenie całego VAT-u przy zakupie aut tego typu). W pierwszej dziesiątce znalazły się debiutujący na naszym rynku Nissan Navara oraz Toyota Hilux i Nissan Pickup. A niewiele brakło, by znalazł się w niej także Mitsubishi L200.

Jednak ścisła czołówka rankingu to już samochody typowo dostawcze, a pierwsze dwa miejsca niezmiennie zajmują Mercedes Sprinter i Ford Transit. Wciąż też dużym zainteresowaniem cieszy się rosyjski Gaz Gazela, który już czwarty raz próbuje skutecznie zaistnieć na naszym rynku. Czy silnik na licencji Steyr oraz niska cena pozwolą odnieść sukces rynkowy?

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta dla firm w październiku 2005

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Mercedes Sprinter

3360

2

bez zmian

Ford Transit

2735

3

+ 1

Gaz Gazela

2290

4

+ 2

Volkswagen Transporter

1998

5

bez zmian

Mercedes Vito

1939

6

– 3

Fiat Ducato

1923

7

nowość

Nissan Navara

1632

8

+ 10

Toyota Hilux

1470

9

– 2

Iveco Daily

1464

10

+ 1

Nissan Pickup

1454

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Auto Firmowe, Flota, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych