Udane pierwsze pół roku BGŻOptima

W ciągu zaledwie sześciu miesięcy obecności na polskim rynku BGŻOptima, pierwszy bank internetowy wyspecjalizowany wyłącznie w oszczędzaniu, zgromadził ponad 2,2 mld zł depozytów, pochodzących od ponad 50 tys. klientów, którzy zdecydowali się na oszczędzanie z nową marką. Tylko w pierwszej dobie po starcie banku strona www.bgzoptima.pl odnotowała ponad 70 tys. odwiedzin.

 – Już pierwsze tygodnie BGŻOptima udowodniły, że w Polsce jest bardzo duża grupa klientów, którzy są gotowi powierzyć swoje oszczędności instytucji oferującej nowoczesne, wygodne rozwiązania i atrakcyjne oprocentowanie dla ich środków, działającej w pełnym modelu „direct” – mówi Piotr Grzybczak, Dyrektor Zarządzający BGŻOptima.

 

– Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni tym, jak klienci przyjęli nasz bank internetowy. Zainteresowanie, jakie wywołuje BGŻOptima przerosło nasze oczekiwania. Po pół roku mamy ponad 50 tys. klientów, którzy chcą z nami oszczędzać oraz ponad 2,2 mld zł powierzonych nam oszczędności – mówi Wojciech Sass, wiceprezes Banku BGŻ odpowiedzialny za bankowość detaliczną i kanały dystrybucji. – Z punktu widzenia realizacji strategii Banku BGŻ, start internetowego ramienia oznacza przede wszystkim trzy rzeczy: otwarcie się na nową, atrakcyjną grupę klientów, pozyskanie depozytów na dalszy aktywny rozwój akcji kredytowej oraz pokazanie, że marka BGŻ to nie tylko stabilność i bezpieczeństwo, ale także nowoczesność, łatwość bankowania oraz dobra i przejrzysta oferta bez ukrytych warunków i kosztów. To wszystko BGŻOptima realizuje z dużym powodzeniem – dodaje.

 

Poziom depozytów w banku wzrastał sukcesywnie, od 1,6 mld zł na koniec 2011 roku, do 1,8 mld zł na koniec marca i ponad 2,2 mld zł w maju 2012. Oznacza to, że bank pozyskiwał średnio 366 mln zł miesięcznie i ok. 12 mln zł dziennie. – Do takich wyników przyczyniła się bardzo dobra oferta na starcie, a następnie konsekwencja w realizacji pomysłu na bank. „Naszą domeną jest oszczędzanie” i tą strategię konsekwentnie realizujemy, wprowadzając nowe rozwiązania dla klientów oraz stale oferując jedne z najkorzystniejszych produktów na rynku – mówi Piotr Grzybczak. – Z punktu widzenia efektowności działania banku bardzo ważne jest również to, że wszystkie procesy otwierania produktów są z klientami realizowane w sposób całkowicie zdalny – dodaje.

Od listopada 2011 r., kiedy bank startował z ofertą kont oszczędnościowych, lokaty jednodniowej i funduszy inwestycyjnych, w jego portfolio regularnie pojawiały się specjalne promocje i nowe produkty. W marcu zaproponował Lokatę Bezkarną (4-miesięczny depozyt, oprocentowany na 6,30 proc. brutto, dla nowych klientów BGŻOptima), w kwietniu ruszyła promocja na konto oszczędnościowe (6,5 proc. na nowe środki do 40 tys. zł i 5,8 proc. na pozostałe zgromadzone oszczędności). W maju do tego portfolio bank dodaje polisolokatę (dającą wypłatę na poziomie analogicznym do 6,5 proc. na standardowej lokacie) oraz polisę strukturyzowaną. Polisolokata BGŻOptima jest obecnie czołowym pod względem oprocentowania produktem w swojej kategorii. Bank stale rozszerza też ofertę funduszy inwestycyjnych (aktualnie oferuje panel 15 funduszy).

BGŻOptima to bank internatowy stworzony przez Bank BGŻ, we współpracy z RaboDirect, internetowym ramieniem Rabobanku. To obecnie najszybciej rosnący na świcie bank direct dedykowanym wyłącznie produktom oszczędnościowym i depozytowym. Choć był to piaty na świecie start banku wykorzystującego pomysł holenderskiego detalisty (po Australii, Nowej Zelandii, Belgii i Irlandii), wszystkie strony zaangażowane w jego powstanie były zaskoczone poziomem zainteresowania klientów nową ofertą i tempem otwierania nowych produktów w BGŻOptima. Tylko w ciągu pierwszej doby od ogłoszenia startu operacji w banku, jego strona odnotowała 70 tys. odwiedzin.

Źródło: BGŻOptima