Udany początek roku w Lubawa S.A.

W pierwszych miesiącach bieżącego roku spółka zanotowała znaczne zwiększenie przychodów i bardzo dynamiczny wzrost zysku operacyjnego, który wyniósł 1 043 tys. zł.

– Dobry początek roku pozwala nam na formułowanie optymistycznej prognozy dotyczącej półrocznych wyników Lubawa S.A. – mówi Zbigniew Klepacki Prezes Lubawa S.A – Szacujemy, że II kwartał zakończymy z przychodami w wysokości około 24, 6 mln zł, co oznaczałoby ponad 2,5 – krotny wzrost w stosunku do 9,5 mln zł osiągniętych rok wcześniej – dodaje.

Na dobre wyniki finansowe w I kwartale 2008 znaczący wpływ miało podpisanie załącznika do umowy z Ministerstwem Obrony Narodowej. Aneks dotyczył rozszerzenia zamówienia na produkcję i dostawę namiotów wojskowych typu NS-97 oraz N-6/97 oraz zwiększył jego wartość o 3,4 mln zł brutto w roku 2008. Równie istotny okazał się podpisany 28 lutego kontrakt na dostawę baz noclegowych o przeznaczeniu wojskowym, o wartości 12 mln zł. Dzięki temu, lubawskie namioty pneumatyczne będą służyć żołnierzom Polskiego Kontyngentu Wojskowego podczas misji pokojowej w Czadzie.

Pomimo zmniejszonego zysku netto z działalności, który wyniósł 334 tys. zł., rentowność ze sprzedaży netto wzrosła o 8,5 p.p.

W obecnym momencie Lubawa S.A. posiada sporą pozycję w akcjach, dlatego planuje zatrudnić firmę asset management, która pomoże zarządzać jej portfelem. W przyszłości, spółka chce się skupić przede wszystkim na swoim core businessie, czyli produkcji.

Lubawa S.A. planuje nadal rozszerzać swój asortyment produktów kwatermistrzowskich, co pozwoli jej być w jeszcze większym stopniu, beneficjentem kontraktów wojskowych.

Lubawa SA nie ogranicza pola ekspansji do rynku polskiego. Jak mówi Zbigniew Klepacki, Prezes Zarządu Lubawa SA: – Mamy kilka nowych pomysłów dotyczących rozwoju naszych produktów, nie przestajemy również poszukiwać nowych kanałów ich dystrybucji. Obecnie prowadzimy rozmowy z partnerem z Pekinu, które mają doprowadzić do powstania nowej spółki joint-venture w Chinach. Chcemy tam produkować duże namioty na stelażu pneumatycznym.

Do przedsięwzięcia Lubawa wniosłaby technologię, natomiast strona azjatycka halę produkcyjną oraz siłę roboczą. Obecnie trwają rozmowy mające na celu przygotowanie gruntu pod inwestycję i oszacowanie rzeczywistego popytu na namioty pneumatyczne w Chinach. Perspektywy są bardzo obiecujące, gdyż Lubawa planuje sprzedawać tam kilkaset namiotów rocznie, co oznacza znaczące rozszerzenie produkcji. W Polsce, roczne zapotrzebowanie na specjalistyczne namioty pneumatyczne wynosi zaledwie 30-40 sztuk.