Udany rok czasopism kobiecych Axel Springer Polska

Sprzedaż nowej Pani Domu, po relaunchu przeprowadzonym na początku września ubiegłego roku, wyniosła w okresie wrzesień-październik 2005 r. niemal 490 tysięcy egzemplarzy (średnia sprzedaż, dane ZKDP). Dla porównania – w tym samym okresie 2004 r. średnia sprzedaż tygodnika wynosiła 222 tys. egzemplarzy. Dane wydawcy wskazują na kontynuację trendu wzrostowego – także w listopadzie i grudniu 2005 r. Pani Domu sprzedała się w ponad 400-tysięcznym nakładzie.

Pani Domu odnotowała w ubiegłym roku ponad 10-procentowy wzrost przychodów reklamowych (Expert Monitor, I-XI 2005 w porównaniu do analogicznego okresu 2004 r.). Czasopismo utrzymuje także pozycję lidera segmentu pod względem czytelnictwa i jest najchętniej czytanym tygodnikiem wśród kobiet.*

Dla miesięcznika Olivia ubiegły rok był równie udany. Najlepszy wynik magazyn uzyskał w grudniu – ponad 513 tysięcy sprzedanych egzemplarzy (dane wydawcy). To rekord sprzedaży pisma od ponad 4 lat. Podobnie jak Pani Domu, także Olivia odnotowuje wzrost przychodów reklamowych. Magazyn utrzymuje też drugą pozycję wśród miesięczników kobiecych pod względem czytelnictwa.*

Axel Springer Polska jest wydawcą kilku tytułów z segmentu kobiecego, a także ich licznych wydań specjalnych, oprócz Olivii i Pani Domu również Na Żywo, Sekretów Serca, Cieni i Blasków oraz poradników Pani Domu Poleca.

* Źródło: PBC General; zrealiz. przez SMG/KRC; CCS, styczeń – listopad 2005, kobiety, n=16959