Udany rok dla Nordea Bank Polska S.A.

Dobre wyniki 2004 r.:

• Zysk z działalności bankowej wzrósł o 73 % do 187,3 mln zł (108,2 mln zł w 2003 r.)

• Zysk brutto wyniósł 13,3 mln zł wobec 2,6 mln zł w 2003 r.

• Wynik netto osiągnął wartość 4 mln zł, podczas gdy w 2003 roku wyniósł minus 11,4 mln zł.

– Rok 2004 był dla Nordea Bank Polska okresem stabilizacji i polepszania sytuacji finansowej banku. Zmiany dokonane po połączeniu z LG Petro Bankiem, czyli: restrukturyzacja sieci oddziałów, racjonalizacja zatrudnienia oraz optymalizacja produktów i usług bankowych zaczęły przynosić oczekiwane efekty – mówi Włodzimierz Kiciński, Prezes Zarządu Nordea Bank Polska. – Fuzja przyniosła znaczące oszczędności kosztowe.

Wzrost wartości akcji kredytowej i depozytowej

• Wielkość udzielonych kredytów wzrosła w stosunku do 2003 roku o 11% i wyniosła 3 723 mln zł

• Wartość zgromadzonych na rachunkach klientów depozytów wzrosła w stosunku do końca 2003 r. o 7% i wyniosła 2 963 mln zł

• W 2004 roku poprawiała się jakość portfela kredytowego. Wartość współczynnika kredytów trudnych do kredytów ogółem spadła z 26% w 2003 r. do 15% na koniec 2004 r.

• Wartość aktywów ogółem banku na koniec 2004 r. wyniosła 5,1 mld zł i była wyższa o ponad 25% niż na koniec 2003 r.

• W porównaniu do końca 2003 r. liczba klientów indywidualnych na koniec 2004 r. wzrosła o 14%, a liczba klientów korporacyjnych o 28%.

– Wzrost akcji kredytowej i depozytowej oraz rosnąca liczba klientów to zasługa systematycznie poszerzanej oferty produktów i usług bankowych, takich jak usługi internetowe dla klientów korporacyjnych, eFirma – mówi Włodzimierz Kiciński, Prezes Zarządu Nordea Bank Polska. – Bank jest pionierem i liderem w dziedzinie upowszechniania nowoczesnych produktów oszczędnościowo-ubezpieczeniowych, które pod wieloma względami przewyższają tradycyjne produkty bankowe i ubezpieczeniowe. Dużym zaintersowaniem wśród klientów cieszyła się w ubiegłym roku polisa lokacyjna Nordea Profit Plus, oferowana wspólnie z Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie. Poszerzona została także oferta rachunków dla osób fizycznych i przedsiębiorstw. Oczekuję, iż wypracowana na koniec 2004 roku pozycja banku, pozwoli skutecznie konkurować na rynku usług finansowych i zwiększyć nasz udział w strategicznych segmentach rynku.