Srebrne EFFIE na Ukrainie w kategorii Bankowość i Finanse trafiło w tym roku do polskiego zespołu. Tą prestiżową nagrodą została uhonorowana kampania „Nie rozrywaj się” wprowadzająca na rynek innowacyjny produkt depozytowy „Decada”. Autorami sukcesu są polscy bankowcy pracujący w Banku Forum, ukraińskiej spółce niemieckiego Commerzbanku.
Mijający rok był bardzo trudny dla ukraińskiego sektora bankowego. Silna dewaluacja hrywny i spadek zaufania do instytucji finansowych spowodowały, że Ukraińcy zaczęli masowo wycofywać z banków swoje oszczędności. W rezultacie groźba utraty płynności zaczęła drastycznie wzrastać.
„Stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem, jak w obliczu gigantycznego kryzysu jaki dotknął banki na Ukrainie utrzymać płynność i jednocześnie pokazać rynkowi, że nawet w tak trudnym okresie myślimy o rozwoju oferty dla klientów indywidualnych” – podkreśla Krzysztof Kuźbik, wiceprezes zarządu odpowiedzialny za Bankowość Detaliczną w Banku Forum.
Polacy sięgnęli więc do doświadczeń, jakie zdobywali pracując dla rodzimych instytucji finansowych, ale też korzystając, jako klienci, z nowoczesnych rozwiązań oferowanych przez polskie banki. Efektem tej pracy był innowacyjny na ukraińskim rynku produkt „Decada”, łączący w sobie możliwości beżącego dostępu do środków zgromadzonych na lokacie oraz odsetek z potencjałem atrakcyjnie oprocentowanej lokaty rocznej. Ambicją polskiej ekipy było nie tylko wykreowanie nowej jakości na rynku bankowości detalicznej, ale także zaproponowanie Ukraińcom odważnej, nowoczesnej komunikacji.
„Zarówno w samym pomyśle na produkt jak i strategii komunikacyjnej chcieliśmy powiedzieć klientom, że nie muszą wybierać pomiędzy wysokim oprocentowaniem jaki daje roczna lokata i dostępem do pieniędzy, które jest niezwykle ważne w niepewnych czasach kryzysu. Te dwa, pozornie sprzeczne elementy produktu mogą być ze sobą połączone, dlatego slogan „Nie rozrywaj się” trafiał naszym zdaniem w samo sedno produktu” – mówi Bartek Brzozowski, dyrektor zarządzający Bankowości Detalicznej w Banku Forum.
W kampanii oprócz ciekawych kreacji wykorzystano niestandardowe planowanie mediów, które dodatkowo podkreślało jej główne przesłanie. Jako nośniki reklamowe zostały wykorzystane między innymi takie media jak: windy, odpowiednio nadrukowany papier do kas fiskalnych etc.
Dzięki kampanii „Decady” w mijającym roku baza depozytowa Banku Forum wzrosła o 48%. Bank stał się liderem pod względem dynamiki pozyskiwania depozytów ustępując pod względem wartość pozyskanych środków tylko dwóm największym ukraińskim bankom, dysponującym nieporównywalnie większa siecią oddziałów.
Kreacja i planowanie mediów zostało przygotowane przy współpracy z agencją reklamową BBDO Kiev.
Źródło: Bank Forum CommerzBank Group