Bank Pekao wprowadził do oferty nowe rozwiązanie dla klientów korporacyjnych – Umowę Generalną. Pozwala ona na korzystanie z wielu usług i produktów finansowych poprzez system bankowości internetowej PekaoBiznes24 na podstawie jednej umowy. Umowa Generalna oferuje najszerszy na rynku katalog produktów i usług bankowych, w tym produkty treasury, zintegrowany w jeden pakiet.
W ramach Umowy Generalnej Pekao klient zyskuje dostęp do rachunków bankowych, rozliczeń krajowych i zagranicznych, systemu PekaoBiznes24 oraz (opcjonalnie) transakcji kasowych i pochodnych. Kolejne produkty takie jak np. Lokaty Overnight, Pekao Płace, Autowypłata, karty płatnicze, Pekao Collect może aktywować za pomocą prostych wniosków. Klient podpisuje jedną Umowę Generalną, do której obowiązuje jeden regulamin, a otrzymuje dostęp do całej palety produktów transakcyjnych. Docelowo klient za pomocą bankowości elektronicznej będzie mógł sam uruchamiać poszczególne produkty bankowe, które spełniają w danej chwili jego potrzeby biznesowe.
– Sektor bankowy w Polsce cechuje bardzo duża konkurencyjność. Potrzeba nieustannej pracy nad rozwojem oferty, aby cały czas być na czele wyścigu o klienta. Dobre rozwiązania, szczególnie w zakresie bankowości transakcyjnej są niemal natychmiast kopiowane przez konkurentów, dlatego każdego roku ulepszamy ofertę produktów dla klienta korporacyjnego. O innowacyjności naszej oferty świadczy fakt, że rok po roku Bank Pekao zdobywa nagrodę Innowatora roku w zakresie bankowości transakcyjnej – powiedział, Andrzej Kopyrski Wiceprezes Zarządu Banku PEKAO.
Umowa Generalna pozwoliła Bankowi Pekao obronić zdobyty w ubiegłym roku, tytuł „Innovators of the Year – Transactions Services” przyznawany przez międzynarodowy magazyn Global Finance. W 2016 r Bank Pekao ponownie został uznany za innowatora roku w zakresie bankowości transakcyjnej.
Z badań satysfakcji i naszych rozmów z przedstawicielami przedsiębiorstw wynika, że klienci korporacyjni cenią, wygodę obsługi i prostotę procedur. Z tą myślą opracowaliśmy Umowę Generalną Pekao, której konstrukcja znakomicie spełnia te warunki, zaspokajając potrzeby firmy na każdym etapie jej rozwoju – powiedział Piotr Karwiński, Dyrektor Zarządzający Departamentem Bankowości Transakcyjnej.
Przenoszenie procesu zawierania umów do systemów transakcyjnych banków oraz uproszczenie samych umów jest procesem, od którego nie ma odwrotu w bankowości korporacyjnej. Klient firmowy, chce posiadać dostęp do najbardziej skomplikowanych produktów i usług natychmiast, z poziomu komputera, bez potrzeby fizycznego kontaktu z doradcą i podpisywania wielu dokumentów. Wprowadzając do oferty Umowę Generalną, Bank Pekao podąża tym trendem. O słuszności tej decyzji świadczy fakt, że klienci zawierają z Pekao około 100 Umów Generalnych miesięcznie.