UNIQA Polska rusza z nową kampanią pt. „Rachunek Bezpieczeństwa”. Jej celem jest zachęcenie Polaków do ubezpieczania mieszkań. Główny bohater to Wacław, wielki miłośnik matematyki, który opowiada o realizacji swojego największego marzenia – odkryciu rachunku bezpieczeństwa. Za realizację kampanii, prowadzonej w social mediach, odpowiada Bluerank.
Według wyliczeń 85 proc.* nieruchomości w Polsce jest ubezpieczona. To wynik znacznie lepszy niż jeszcze 10 lat temu, kiedy na zakup polisy decydowała się połowa właścicieli domów. Jednak co szósty Polak nie wykupuje polisy mieszkaniowej, a do najczęstszych zdarzeń dochodzi właśnie w okresie wakacyjnym, kiedy przebywamy na urlopach.
– Wspieramy naszych klientów, by żyło im się bezpieczniej, lepiej i dłużej. To misja naszej marki. Dlatego ważne jest dla nas, by klienci czuli się bezpiecznie także w czasie wakacyjnego wyjazdu. W tym nie musieli się martwić o swój dobytek. A mieszkanie to zwykle nasz najcenniejszy majątek. Rachunek bezpieczeństwa, nasza najnowsza kampania wizerunkowa na Facebooku, podkreśla, że warto o ten majątek zadbać – mówi Katarzyna Ostrowska, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i PR, UNIQA Polska.
W najnowszym filmie UNIQA pan Wacław (pseudonim “Całka”), pasjonat matematyki, opowiada o tym, jak mierzył się z realizacją największego marzenia. Nawiązuje do rachunku prawdopodobieństwa. Okazuje się, że nie da się obliczyć prawdopodobieństwa takich zdarzeń jak pożar, zalanie czy włamanie. Rozwiązaniem jest rachunek bezpieczeństwa ze współczynnikiem “U”, jak ubezpieczenie. Tym samym UNIQA uświadamia odbiorcom, że skoro pewnych zagrożeń nie da się przewidzieć, to lepiej nie ryzykować.
Za realizację kampanii odpowiada łódzka agencja Bluerank, która od maja 2019 r. prowadzi działania komunikacyjne dla UNIQA na Facebooku.
– Pierwszy raz miałam możliwość współpracy z moim tatą, pasjonatem matematyki, dlatego akcja „Rachunek Bezpieczeństwa” jest dla mnie projektem wyjątkowym. Wychowałam się w domu przesiąkniętym miłością do liczb oraz teorii matematycznych. Moi znajomi na pewno to potwierdzą, ponieważ często byli przepytywani przez mojego tatę z różnych definicji i wzorów. Kiedy pojawiła się potrzeba ze strony naszego partnera UNIQA, aby wzmocnić świadomość użytkowników social mediów, że warto ubezpieczyć mieszkanie, pomyśleliśmy o koncepcie kreatywnym, nawiązującym do rachunku prawdopodobieństwa. Naszą myślą przewodnią było ukazanie odbiorcom, że skoro nawet matematycznie nie da się wszystkiego w życiu przewidzieć, należy pamiętać o ubezpieczeniu – tłumaczy Julia Kałużyńska, Head of Social Media Bluerank.
Najnowszy spot video, zrealizowany we współpracy z LDZFILM, to już kolejna odsłona działań storytelingowych na profilu ubezpieczyciela. W poprzednim filmie UNIQA pytała jak brzmi bezpieczeństwo.
Kampania odbywa się na Facebooku i YouTube. Poza spotem, w ramach akcji „Rachunek Bezpieczeństwa” jest realizowany konkurs z wykorzystaniem chatbota na Messengerze.
*Dane Komisji Nadzoru Finansowego pokazują, że liczba czynnych polis mieszkań i domków letniskowych wyniosła 12,4 mln w 2018 roku. Gdy porównać to z ogólną liczbą mieszkań w Polsce według danych GUS (14,6 mln w 2018 r.), to wynika, że objętych ubezpieczeniem jest już 85 proc. nieruchomości w Polsce.
Źródło: UNIQA