Uniqa z nową taryfą dla klientów leasingowych

UNIQA wspólnie z mLeasing i Asekum uruchomiła narzędzie taryfikacji leasingowanych pojazdów. Narzędzie działa w oparciu o szczegółowe dane dotyczące szkodowości oraz rodzaj prowadzonej działalności klienta. Pozwala ono przygotować ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych dostosowaną do potrzeb klientów leasingowych.

fot. Karolis Kavolelis / Shutterstock

– Nowa usługa UNIQA sprawdza zakres działalności leasingobiorcy oraz jego historię szkodową. Pozwala to przygotować konkurencyjną ofertę składki ubezpieczeniowej dostosowaną do ryzyka danego leasingobiorcy. Dzięki nowemu taryfikatorowi, razem z naszymi partnerami, chcemy dalej rozwijać portfel klientów leasingowych i ubezpieczeniowych – mówi Marcin Jedut, ekspert-koordynator współpracy z partnerami w Departamencie Sprzedaży i Współpracy z Partnerami, UNIQA.

Nową usługę UNIQA wprowadziła dla klientów mLeasingu, wspólnie z Asekum – multiagencją ubezpieczeniową.

System agenta Asekum przesyła do systemu UNIQA numer Regon i fakultatywnie numer PESEL klienta mLeasingu zainteresowanego kalkulacją składki. Przekazuje także dane pojazdu m.in. markę, model, rok produkcji, pojemność/rodzaj silnika, wartość pojazdu. Następnie UNIQA sprawdza szkodowość klienta w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym oraz zaciąga dane o samej firmie z bazy BISNODE (PKD, okres prowadzonej działalności). Na podstawie tak szczegółowych danych wylicza składkę ubezpieczeniową.

– Cieszy nas fakt, że możemy pochwalić się tak zaawansowaną taryfikacją. Do tej pory rynek leasingowy korzystał z taryf płaskich, inaczej nazywanych portfelowymi. Przy wyliczeniu składki ubezpieczeniowej firmy uwzględniały jedynie podstawowe parametry, jak: rodzaj pojazdu, rok produkcji i kod pocztowy klienta – mówi Anna Rozłucka, prezes Asekum.

Dla UNIQA tak zaawansowana taryfikacja pozwala dostosować cenę polisy do ryzyka klienta. Dzięki temu firma leasingowa może konkurować z ofertami od agentów czy brokerów i zwiększyć sprzedaż polis. Dodatkową korzyścią dla ubezpieczyciela jest także brak ryzyka antyselekcji i poprawa wyniku technicznego.

Źródło: UNIQA Polska