Grupa Unum sfinalizowała transakcję zakupu spółki Pramerica Życie TUiR SA oferującej ubezpieczenia na życie na polskim rynku. Transakcja ta wzmacnia długofalową strategię rozwoju Unum, która ma na celu otaczanie ochroną finansową coraz większej liczby klientów.
„Wraz z zakupem Pramerica Życie, Unum wkracza na polski rynek, który oceniamy jako atrakcyjny i pełen szans na dalszy rozwój”, stwierdził Rick McKenney, prezes i dyrektor generalny Grupy Unum. „Dzięki temu będziemy mogli zwiększyć zasięg naszej działalności i objąć ochroną coraz większą liczbę klientów, zapewniając im stabilność i bezpieczeństwo finansowe”.
Pramerica pozostanie samodzielną spółką raportującą do Petera O’Donnella, członka zarządu Grupy Unum oraz prezesa Unum UK, który zasiądzie także w Radzie Nadzorczej zakupionej spółki.
„Pramerica będzie kontynuować rozwój wykorzystując dynamikę panującą obecnie na rynku, a także czerpiąc z naszej współpracy”, powiedział Peter O’Donnell. „Chcemy nadal oferować indywidualne i grupowe produkty, które aktualnie znajdują się w ofercie Pramerica, a z czasem planujemy wzbogacać portfolio ochrony finansowej wykorzystując wiedzę i praktyki Unum z innych rynków.”
Unum nada nowy wymiar strategii aktualnie realizowanej przez Pramerica, inwestując m.in. w segment ubezpieczeń indywidualnych i grupowych. Spółka planuje z czasem wdrożyć nowe rozwiązania cyfrowe oraz włączyć do oferty nowe produkty ochronne.
„Cieszymy się, że będziemy mogli połączyć wiedzę i doświadczenie Unum z naszą doskonałą obsługą klienta, aby oferować w Polsce klientom indywidualnym i firmom wartościową ochronę i innowacyjne rozwiązania”, powiedziała Aneta Podyma-Milczarek, prezes Pramerica.
Pramerica będzie funkcjonować pod marką „Unum”, co nastąpi w późniejszym okresie po uzyskaniu zgody władz regulacyjnych na zmianę nazwy.
Źródło: Unum