UOKiK sprawdził, czy karty za 0 zł rzeczywiście nic nie kosztują. Zastrzeżenia wzbudziły oferty 13 banków

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymywał skargi na to, że banki pobierają opłaty za kartę debetową, mimo że konsument dokonał w danym okresie rozliczeniowym płatności kartą w wymaganej ilości lub wartości transakcji. W związku z tymi sygnałami, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził praktyki 18 banków, z czego zastrzeżenia wzbudziło 13.

Urząd kwestionował:

Jak się okazało, w rzeczywistości brak opłat zależał od zaksięgowania danego zakupu przez bank.

YAY Foto

– Zaksięgowanie transakcji nie jest tożsame z jej wykonaniem, co więcej konsument nie ma żadnego wpływu na termin, w jakim operacja zostanie zaksięgowana. W efekcie, gdy konsument zapłacił za zakupy kartą pod koniec miesiąca, był rozliczany z początkiem kolejnego. Tym samym musiał płacić za obsługę karty –mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Podsumowanie działań UOKiK

Źródło: UOKiK