W ramach projektu, wygranego w drodze przetargu, IQ Marketing przygotowała nową wizualizację produktu na polskim rynku, kreację materiałów POS dostępnych w wybranych punktach sprzedaży na terenie całej Polski (m.in. plakaty, ekspozytory na butelki, naklejki promocyjne, bilonownice, toblerony, podstawki pod butelki) oraz materiałów dla handlowców (ulotki i foldery handlowe). Agencja opracowała również projekt reklam prasowych oraz koncepcję eventów promocyjnych.
Upcider jest pierwszym na polskim rynku przedstawicielem kategorii napojów cider – czyli lekkich, orzeźwiających napojów alkoholowych produkowanych na bazie naturalnych owoców. W krajach Europy Zachodniej i Skandynawii jego spożycie od kilku lat wciąż rośnie. Z badań SMG/KRC przeprowadzonych w styczniu 2005 r. wynika, iż zyska popularność również wśród polskich konsumentów, którzy zgłaszają zapotrzebowanie na napoje tego typu, mogące stanowić alternatywę dla piwa. Wyniki badań pokazują, iż UPCIDER jest postrzegany przez konsumentów jako napój, który pasuje do każdej okazji, jest idealny do picia zarówno w pubach, w domu, przed telewizorem, na spotkaniach towarzyskich.
Grupę docelową Upcidera stanowią głównie kobiety, mieszkanki większych miast, prowadzące aktywny tryb życia, chętnie spędzające czas poza domem w gronie przyjaciół. Upcider zawiera 4,5% alkoholu, ma lekko słodki smak, nie pozostawiając goryczki typowej dla piwa. Na polskim rynku występuje w dwóch wariantach smakowych: jabłkowym i gruszkowym, jest dostępny w szklanych butelkach o pojemności 275 ml, czteropakach lub opakowaniach zbiorczych zawierających 24 butelki. Za kreację opakowań i etykiet odpowiedzialne jest agencja Czteryczwarte.
Upcider należy do portfela produktów międzynarodowej firmy Scottish & Newcastle, największego światowego producenta ciderów, zajmującej 6 pozycję wśród największych browarów na świecie (m.in. marki: Foster’s, Kronenbourg 1664, Newcastle Brown Ale, Strongbow).