Urząd Miasta Stołecznego Warszawy z kwalifikowanym podpisem elektronicznym

PWPW S.A. została wyłoniona jako dostawca w drodze przetargu nieograniczonego, zgodnie z Prawem zamówień publicznych, na zakup i instalację urządzeń i oprogramowania do kwalifikowanego podpisu elektronicznego dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy (Biura Urzędu i 18 Urzędów dzielnic). W postępowaniu wzięły udział trzy działające na krajowym rynku centra certyfikacji. W ramach wygranego przetargu Sigillum PCCE dostarczy 1200 sztuk certyfikatów kwalifikowanych wraz z oprogramowaniem systemowym i aplikacyjnym oraz komponentami technicznymi niezbędnymi do ich prawidłowego używania. Proces wdrożenia poprzedzony został szkoleniami dla pracowników Urzędu w zakresie eksploatacji dostarczanych produktów.

W ramach umowy PWPW S.A. dostarczy również usługi wymagane dla zachowania długotrwałej ważności dowodowej składanego podpisu i jego pozytywnej weryfikacji (długotrwała ważność dowodowa musi być utrzymana przez minimum 5 lat od daty złożenia podpisu lub jego weryfikacji).

– Obserwujemy rosnące zainteresowanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym zarówno wśród podmiotów administracji publicznej, jak i firm – informuje Marek Barszczyński, kierownik sprzedaży Sigillum PCCE. – Znacznie wzrosła też świadomość roli, jaką odgrywa kwalifikowany podpis elektroniczny w pracy każdej instytucji. Obecnie dominujące rozwiązania wyrażania woli oraz identyfikacji i potwierdzania tożsamości w sieci w postaci haseł jednorazowych, loginów, sms’ów, niedługo wyjdą z użytku na korzyść karty kryptograficznej i certyfikatów elektronicznych.