Bank Zachodni WBK S.A. udostępnił swoim klientom usługę invoobill (dawniej bilix). Usługa jest dostępna pod nazwą E-Faktura. Dzięki niej klienci banku mogą otrzymywać rachunki za telefon, prąd czy telewizję bezpośrednio na swoje internetowe konto.
Invoobill (dawniej bilix) to najbardziej zaawansowany na polskim rynku system elektronicznej prezentacji i płatności rachunków (EBPP), który umożliwia otrzymywanie i opłacanie rachunków i faktur od wielu dostawców w jednym miejscu – w systemie bankowości elektronicznej. Gdy klient zaloguje się do swojego konta elektronicznego, czekać będą na niego gotowe do zapłacenia rachunki i faktury od dostawców, którzy są uczestnikami systemu invoobill i których klient wybrał w procesie aktywacji usługi. Aby opłacić fakturę, klient jednym kliknięciem akceptuje przygotowany przez system przelew. Dzięki temu proces regulowania płatności za dostarczane usługi jest wygodny i bezpieczny.
– E-Faktura jest nową usługą dostępną dla wszystkich klientów serwisu bankowości elektronicznej BZWBK24. Dzięki niej klienci będą mogli w wygodniejszy sposób regulować płatności za faktury i rachunki bezpośrednio ze swojego konta bankowego w serwisie BZWBK24 – mówi Miłosz Brakoniecki, dyrektor internetu i integracji międzykanałowej / strategii sprzedaży w Banku Zachodnim WBK S.A.
– Invoobill jest usługą ułatwiającą zarządzanie domowymi rachunkami. Obecnie usługa dostępna jest dla ponad 90 % klientów bankowości internetowej, pod różnymi nazwami własnymi w poszczególnych bankach. Za jej pomocą klienci bankowości elektronicznej mogą otrzymywać od swoich dostawców rachunki i regulować je w sposób bezpieczny i wygodny. Co ważne, klient może w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca przeglądać otrzymane na swoje konto faktury, sam akceptuje płatność i decyduje o terminie realizacji przelewu. Może również odrzucić płatność i wpisać przyczynę tego odrzucenia – wyjaśnia Romuald Kłosiński, dyrektor linii biznesowej faktury elektroniczne i konsolidacja korespondencji w Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A.
Według badań zrealizowanych przez firmę badawczą Ipsos i agencję Think Kong, aż 45 proc. Polaków korzystających z internetu deklaruje, że chętnie skorzystałoby z elektronicznych form dostarczania rachunków za telefon czy kablówkę. Do zalet otrzymywania rachunków w formie elektronicznej, zwolennicy takich rozwiązań zaliczają przede wszystkim wygodę. Taki argument wskazuje aż 66 proc. osób, które chętnie płaciłyby za usługi na podstawie elektronicznych obrazów faktur. Następne wskazywane atrybuty e-rozliczeń to łatwe dokonywanie płatności (25 proc. wskazań), możliwość prostego uzyskania informacji o otrzymanym rachunku (22 proc.), gromadzenia wszystkich rachunków w jednym miejscu, a także możliwość szybszego dokonywania płatności (po 18 proc.).
System invoobill został już wdrożony w PKO Banku Polskim S.A. (Inteligo, iPKO), Pekao S.A., mBanku, MultiBanku, Banku Millennium S.A., City Handlowym, ING Banku Śląskim, Raiffeisen Bank Polska, w kilku bankach spółdzielczych oraz w Banku Zachodnim WBK.
Z usługi invoobill mogą obecnie korzystać klienci Play, klienci ITI Neovision (telewizja n), PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Warszawie i w Skarżysku Kamiennej, Link 4 Towarzystwa Ubezpieczeniowego S.A. oraz studenci Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Nawiązywana jest też współpraca z kolejnymi dostawcami usług.
Źródło: Krajowa Izba Rozliczeniowa