Usługi assistance dla banków mają w Polsce świetlaną przyszłość

I Forum Assistance zgromadziło ponad 70 przedstawicieli rynku bankowego oraz reprezentantów towarzystw ubezpieczeń, odpowiadających za współpracę z bankami w ramach bancassurance. Łącznie goście konferencji reprezentowali ponad 30 wiodących podmiotów rynku bankowo-ubezpieczeniowego w Polsce.

Tematyka I Forum Assistance dotyczyła zagadnień związanych z usługami assistance w ofercie bankowej i bankowo-ubezpieczeniowej. Wśród prelegentów i panelistów znaleźli się zarówno przedstawiciele banków i towarzystw ubezpieczeń (Bank BPH, Bank Zachodni WBK, Grupa BRE Banku, Toyota Bank Polska, Commercial Union Polska, AIG Europe Oddział w Polsce, Concordia Polska TUW), jak też osoby rekrutujące się ze środowiska akademickiego (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie). Prezentacje poświęcone usługom assistance w bancassurance przeprowadzili: Maurizio Ballabio – Dyrektor Departamentu Rynków Finansowych w Europ Assistance Italia, firmie będącej liderem bankassistance we Włoszech – oraz Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

Obok eksperckich prezentacji, istotnym elementem programu I Forum Assistance była dyskusja panelowa zatytułowana „Usługi assistance w ofercie bankowej – wartość dla klienta, korzyści dla banków i ubezpieczycieli – perspektywy rozwoju”. Dzięki dyskusji uczestnicy konferencji mieli możliwość poznania i porównania opinii dotyczących różnych aspektów bankassistance, wyrażonych przez przedstawicieli środowiska akademickiego oraz praktyków rynkowych, reprezentujących obie strony współpracy bancassurance – banki i towarzystwa ubezpieczeń.

Podczas konferencji w szczególny sposób podkreślono aspekty związane z budowaniem i rozwijaniem świadomości klientów banków dotyczącej oferty assistance. Uczestnicy forum zgodzili się, że nieodzowna jest w tym względzie komunikacja marketingowa dotycząca produktów bankassistance, jak również ich wizualizacja na potrzeby klientów. Zwrócono ponadto uwagę na dużą rolę logicznego związku świadczeń assistance z bazowym produktem bankowym.

Szczególne zainteresowanie uczestników I Forum Assistance wzbudziły kwestie dotyczące sprzedaży ubezpieczeń i usług assistance w systemie direct. W trakcie konferencji wywiązała się także interesująca dyskusja dotycząca m.in. sposobu i zakresu definiowania usług assistance i ubezpieczeniowych, w której poglądy środowiska akademickiego zostały skonfrontowane z opiniami praktyków zaangażowanych w rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji ubezpieczeń.

Wśród uczestników konferencji przeprowadzono anonimową ankietę dotyczącą oceny I Forum Assistance pod względem merytorycznym i organizacyjnym. Łączna ocena konferencji przez osoby biorące w niej udział wyniosła 4,5 w skali, w której 5 oznacza ocenę maksymalną, zaś 1 – minimalną. Uczestnicy forum szczególnie docenili tematykę wygłoszonych prezentacji oraz panelu dyskusyjnego, zwrócono także uwagę na aspekty organizacyjne, takie jak m.in. materiały konferencyjne. Wszyscy goście wyrazili chęć udziału w kolejnych konferencjach organizowanych przez Europ Assistance Polska, przy czym aż 30% osób zadeklarowało również chęć wystąpienia z prezentacją bądź udziału w panelu dyskusyjnym.

Jak wynika z opinii uczestników konferencji, idea I Forum Assistance, jego tematyka i formuła spotkały się z dużą życzliwością i akceptacją, a wysoka ocena merytoryczna i organizacyjna, jak również frekwencja potwierdziła zapotrzebowanie rynku na cykliczne spotkania branżowe o eksperckim i niekomercyjnym charakterze. Spotkania takie będą zatem organizowane przez Europ Assistance Polska również w przyszłości.

Patronat medialny nad I Forum Assistance objęły: Dziennik Ubezpieczeniowy, Miesięcznik Ubezpieczeniowy, Gazeta Prawna, portal BANKIER.PL, serwis PRNews oraz wydawany przez Europ Assistance Polska od ponad dwóch lat miesięcznik Assistance Newsletter.

Organizator I Forum Assistance – Europ Assistance Polska – współpracuje obecnie z 24 bankami i instytucjami finansowymi, obsługując blisko 30 programów na rzecz ich klientów. Usługi firmy wzbogacają również pakiety dołączone do 11 spośród 15 najbardziej prestiżowych kart kredytowych w Polsce (Forbes, 2006). Rozwój usług bankassistance zajmuje kluczowe miejsce w strategii Europ Assistance Polska. Wdrażając nowe rozwiązania dla banków, firma korzysta zarówno ze swoich doświadczeń, jak też ze wsparcia międzynarodowej Grupy Europ Assistance.