Usługi assistance dynamicznie się rozwijają

„Firmy assistance wchodzą na nasz rynek i rozwijają swoje oferty, bo popyt na usługi pomocy rośnie wraz z zamożnością społeczeństw. Na razie ten rynek żyje głównie z usług assistance samochodowego, mieszkaniowego i turystycznego, ale największe perspektywy asystorzy widzą w segmencie usług osobistych” – pisze dzisiejsza „Gazeta Prawna”.

„- Usługi home i medical assistance uległy znacznej modyfikacji. Polegają już nie tylko na udzieleniu doraźnej pomocy medycznej, ale zostały wzbogacone o dodatkowe świadczenia, takie, jak np.: rehabilitacja, infolinia medyczna czy pomoc w prowadzeniu domu po wypadku lub powrocie ze szpitala – mówi Joanna Bełza [rzecznik Europ Assistance Polska – dop.]” – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

„Coraz częściej do pomocy wykorzystywane są też nowe technologie.

– Czeka nas pojawienie się takich nowości, jak hospitalizacja w miejscu zamieszkania połączona z nadzorem telemedycznym, teleassistance z uproszczonym dostępem do linii alarmowych i natychmiastowej pomocy, mobile assistance pozycjonujący ubezpieczonych przez satelitę czy też VPS (Vital Positioning System) łączący technologię lokalizacji GPS ze zdalnym monitoringiem pracy serca – mówi Michał Krzyżanowski z Inter Partner Assistance” – czytamy dalej.

„Zmienia się sposób dotarcia do klientów. Większość przychodów przynosi współpraca z ubezpieczycielami (np. 70 proc. w Coris, 60 proc. w IPA czy 46 proc. w Mondial). Ale rośnie dołączanie assistance do oferty bankowej” – czytamy.

W Polsce działa już większość liderów światowego assistance. Prym wiodą Grupa Mondial Assistance i Elvia Travel Insurance Company. W branży działają też Europ Assistance, Coris Varsovie i PZM Autotour. Ponadto w listopadzie ubiegłego roku na polski rynek weszła hiszpańska Mapfre Asistencia. Ich oferta rozciąga się od przedłużonych gwarancji, przez naprawę czy holowanie ciężarówek, po serwis concierge udostępniający pomoc osobistego asystenta.

Więcej na ten temat w dzisiejszej „Gazecie Prawnej”, w artykule Marcina Jaworskiego „Assistance dla kierowców i dla palaczy”.

ng