„W dobie powszechnego cięcia kosztów jednym z pierwszych oszczędności była rezygnacja z części usług public relations. Z rozmów z agencjami wyspecjalizowanymi w obsłudze instytucji finansowych wynika jednak, że trend się odwraca i coraz więcej firm chce wykorzystać zwiększone zainteresowanie społeczeństwa problematyką usług finansowych.”, pisze gazeta.
„– Przestrzeń medialna poświęcana obecnie finansom jest teraz kilkakrotnie wyższa niż przed kryzysem. Ludzie poszukują informacji, które pomogą im rozwiązać problemy. Firmy chcą wykorzystać tę sytuację – przoduje branża ubezpieczeniowa, ale również pojedyncze banki podejmują poważniejsze działania komunikacyjne. Widać również pierwsze symptomy ożywienia na rynku nieruchomości – mówi Paweł Tomczuk, wiceprezes Ciszewski Financial Communications.”, czytamy.
„Według ekspertów, wiele spółek dopiero teraz, po publikacji słabszych wyników finansowych doceniło możliwości, jakie daje współpraca z agencjami public relations. Firmy uczą się także na błędach innych notowanych na giełdzie przedsiębiorstw […].”, czytamy dalej.
Kryzys na rynkach spowodował większe zainteresowanie branżą finansową. PR-owcy w wielu instytucjach byli zasypywani pytaniami o kondycję firmy i sytuację na rynkach. Dziś coraz więcej firm widzi, że zainteresowanie mediów giełdą, czy bankowością jest szansą na wypromowanie własnej marki i własnych usług.
Więcej na ten temat w „Parkiecie” w artykule „Usługi public relations znów w cenie” autorstwa Konrada Krasuskiego.