Usługi telekomunikacyjne Avaya dostępne po raz pierwszy w menu telefonu komórkowego

Pozwolą one mobilnym użytkownikom na korzystanie z pełnej funkcjonalności telefonii biznesowej, jak np.: przekazywanie połączeń, rozmowy konferencyjne, skrócone wybieranie numerów wewnętrznych. Użytkownicy będą również dostępni pod jednym numerem służbowym, bez względu na to czy posługują się telefonem komórkowym, czy stacjonarnym. Platforma Series 60 stworzona przez firmę Nokia zaliczana jest do grupy najbardziej zaawansowanych smartfonów na świecie.

Funkcje programu Avaya Communication Manager zostaną po raz pierwszy udostępnione w ramach menu telefonu komórkowego. Pozwoli to przedsiębiorstwom na uproszczenie zarządzania łącznością bezprzewodową, polepszenie wydajności i efektywności pracy personelu mobilnego oraz zapewnienie większej ciągłości działań. Dzięki opisywanemu rozwiązaniu znajdujący się poza biurem użytkownicy telefonów Nokia Series 60 mogą odbierać wszystkie połączenia przychodzące do firmy. Przykładowo, za pośrednictwem telefonu Nokia, klient dzwoniący do przedstawiciela handlowego na numer biura, może się z nim natychmiast połączyć, nawet gdy odbiorca przebywa za granicą. Z punktu widzenia rozmówcy połączenia wykonywane i odbierane za pomocą urządzenia bezprzewodowego nie różnią się od połączeń spod numeru stacjonarnego.

Codzienna działalność przedsiębiorstw jest coraz bardziej uzależniona od telefonów komórkowych. Przeprowadzone niedawno przez firmę Avaya globalne badania rynku* wykazały, że wiele przedsiębiorstw traci potencjalne źródła przychodów tylko dlatego, że ważne połączenia nie są odbierane we właściwym czasie. Aż 68 procent respondentów przyznało, że ważne wiadomości co najmniej raz w tygodniu docierają do nich z opóźnieniem. Ponadto wyniki badań wskazują na pozytywne nastawienie do pracy mobilnej: 75 procent ankietowanych w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii uważa, że elastyczne środowisko pracy pozwala lepiej wyważyć życie zawodowe i prywatne pracowników.

Aplikacja dla wybranych modeli Nokia Series 60 zostanie udostępniona w trzecim kwartale 2005 r.

*Badania przeprowadziła firma Vanson Bourne wśród 600 przedstawicieli kadry zarządzającej firm zatrudniających powyżej 200 pracowników, w Australii, Brazylii, Niemczech, Rosji, UK i USA. Wyniki opublikowano na początku 2005 roku w raporcie ‘Working to Communicate Better in Business’.