Usługi turystyczne popularne na serwisach zakupów grupowych

Gruper – nr 2 na polskim rynku zakupów grupowych – intensywnie rozwija ofertę turystyczną. Tylko w czerwcu br. serwis sprzedał oferty turystyczne na kwotę ponad 3 mln złotych. W ubiegłym miesiącu z wakacyjnych wyjazdów za pośrednictwem Grupera skorzystało ponad 20.000 osób.

Gruper to drugi portal zakupów grupowych w Polsce. Biorąc pod uwagę skalę sprzedaży oferty turystycznej, serwis stał się jednym z liczących się graczy na polskim rynku tych usług. Gruper oraz inne portale zakupów grupowych stają się w ten sposób bardzo aktywnymi graczami na rynkach i w branżach, z których pochodzą ich oferty. – Wnosimy nową wartość, zmieniamy układ sił, zwiększamy skalę działania wielu firm. Angażujemy swój potencjał marketingowy i sprzedażowy w promocję ofert, które w innej sytuacji nie miałyby szans na zaistnienie na rynku tak efektywnie i w takiej skali. Dzięki współpracy z naszym serwisem dostawcy usług turystycznych, tylko w czerwcu, osiągnęli przychody w wysokości 3 mln zł – podkreśla Marcin Mikołajczyk, członek zarządu Grupera.

W ciągu 30 godzin użytkownicy Gruper.pl kupili 750 wycieczek do Hiszpanii. Z kolei 8-dniowy pobyt z programem odchudzającym lub kondycyjno-wypoczynkowym za jedyne 599 zł w Jastrzębiej Górze, znalazł aż 839 nabywców w ciągu 5 dni. – Ofertę związaną z rozrywką i aktywnym spędzaniem wolnego czasu traktujemy jako jedną z naszych specjalizacji i wyróżnik na rynku – informuje Tomasz Dalach, prezes zarządu Grupera

W dziale „Podróże” użytkownicy Grupera mogą znaleźć propozycje wyjazdów do wiodących polskich kurortów. Portal miał już w swojej ofercie także wyjazdy zagraniczne – wczasy w Hiszpanii, Turcji, Tyrolu, Austrii, Czechach, Niemczech, Szwajcarii, Cyprze czy Słowacji. Gruper współpracuje zarówno z kameralnymi pensjonatami, jak i luksusowymi 5-gwiazdkowymi hotelami. Właścicielom pensjonatów, hoteli oraz biurom podróży Gruper gwarantuje dotarcie do obejmującej ponad milion osób bazy użytkowników. Oferta trafia aż do 27 miast. – Dla firm jest to szansa na sprzedaż kilkuset wycieczek w zaledwie kilka dni, a nawet w ciągu kilkudziesięciu godzin – dodaje Tomasz Dalach.

Więcej niż last minute

Wszystkie oferty turystyczne na Gruperze objęte są wysokim, co najmniej 50% rabatem. To średnio o około 10-20 % więcej, niż w wycieczkach typu last minute. Ponadto, każdy kupon dostępny na Gruperze może zostać zrealizowany w ciągu kilku miesięcy.

Ta zasada dotyczy również ofert turystycznych. – To bardzo mocna alternatywa dla ofert last minute posiadających krótkie, zwykle kilkudniowe terminy wyjazdu – tłumaczy Marcin Mikołajczyk – Takie rozwiązanie to dla naszych użytkowników możliwość zorganizowania starannie przemyślanego i zaplanowanego urlopu – dodaje.

Według ostatnich badań, jakie przeprowadzono na polskim rynku (Badanie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego za 2008) – wartość sprzedaży oferty turystycznej w Internecie wyniosła w 2008 roku 800 milionów zł i stanowiła ok 7% wartości sprzedaży w Internecie. Wg danych Euromonitor International wartość rynku e-commerce w Polsce w 2010 r. wyniosła 15,5 mld zł. Zatem szacunkowa, aktualna wartość oferty turystycznej on-line to około 1-1,1 miliarda złotych.

Źródło: Gruper.pl