Czy trudne tematy mogą być poruszane w lekki, przystępny i zabawny sposób? Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A. pokazał, że tak. Skecz Kabaretu Smile „Jajowar na raty”, którego powstanie zainicjował Rejestr, stał się niezwykle popularnym filmikiem oglądanym w Internecie.
Skecz w zabawny sposób przedstawia ideę budowania pozytywnej historii płatniczej przy pomocy biura informacji gospodarczej BIG. W ciągu miesiąca (od 1 do 30 kwietnia 2014 r.) był on obejrzany 200 tys. razy przez 131 tys. osób! To prawie tyle, ile zgłoszeń chęci zamieszkania na Marsie w projekcie Mars One.
Wyniki kampanii są bardzo dobre, jeśli weźmie się pod uwagę niełatwe zagadnienie, którego dotyczyła promocja. Wiedza konsumentów na temat samych biur informacji gospodarczej wciąż jest niewielka. BIG-i najczęściej są kojarzone z rejestrami, w których znajdują się tylko informacje o długach (czyli negatywne). Tymczasem mogą znaleźć się w nich także informacje pozytywne potwierdzające sumiennie regulowanie należności w terminie. Informacja pozytywna w BIG to ciągle jeszcze nowy temat dla Polaków. Podobnie zresztą, jak zagadnienia związane z całym rynkiem wymiany informacji gospodarczej. Dlatego też BIG-i aktywnie działają, by pomóc polskim konsumentom zrozumieć, co powoduje i czym skutkuje wpis negatywny oraz jakie korzyści może przynieść wpis pozytywny. Do propagowania tej wiedzy wykorzystywane są różne kanały i rozwiązania, które są przede wszystkim dopasowane do konkretnej grupy odbiorców.
Do przedstawienia konsumentom idei budowania pozytywnej historii płatniczej Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A. zdecydował się na przeprowadzenie nietypowej kampanii proedukacyjnej z udziałem kabaretu.
Nie ma skuteczniejszej metody niż nauka przez zabawę. To stwierdzenie sprawdza się nie tylko
w przypadku edukacji najmłodszych. Także dorośli łatwiej przyswajają i zapamiętują skomplikowane zagadnienia, kiedy przekaże się je w sposób humorystyczny, przystępny
i zrozumiały– mówi Anna Woźnik-Kurasz, kierownik Działu Marketingu Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A.
Na koniec I kwartału 2014 roku, po weryfikacji bazy danych Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A. znajdowało się w niej niemal 53% informacji pozytywnych więcej niż przed rokiem (na koniec
I kwartału 2013).
Co to jest informacja pozytywna i jak ją zdobyć?
Informacja pozytywna w biurze informacji gospodarczej to potwierdzenie o terminowym uregulowaniu swoich zobowiązań płatniczych. Można ją uzyskać w dwojaki sposób:
- Konsument sam może poprosić swojego usługodawcę o wpisanie do rejestru takiej informacji pod warunkiem, że na czas zapłacił za usługę lub towar.
- Dostawca usług lub towarów sam może zainicjować chęć dopisania takiej informacji za zgodą konsumenta. Wystarczy, że podpisze on specjalne upoważnienie.
- Na stronie www.infopozytywni.pl można pobrać wzór takiego dokumentu umożliwiający publikację w BIG danych o uregulowanych na czas należnościach. Należy go wypełnić, podpisać i złożyć u swojego usługodawcy. Na tej podstawie będzie on mógł potwierdzać w biurze informacji gospodarczej naszą wiarygodność płatniczą.
Korzyści z budowania pozytywnej historii płatniczej
- Konsument ma możliwość udokumentowania swojej kultury płatniczej i wykorzystania jej w negocjowaniu korzystniejszych warunków współpracy z bankiem, dostawcą multimediów czy innym usługodawcą.
- Zyska zaufanie usługodawców, co jest ważne przy nawiązywaniu z nimi długoterminowej współpracy.
- Osobom, które wcześniej z różnych przyczyn, także losowych, trafiły do BIG z informacją negatywną, pozwala odbudować na rynku swój wizerunek godnego zaufania klienta.
Zgłaszane wpisy pozytywne muszą spełniać kilka warunków. Wpisu można dokonać, jeśli od chwili ostatecznego uregulowania zobowiązania upłynęło nie więcej niż 12 miesięcy, a należność została uregulowana w terminie lub z opóźnieniem mniejszym niż 60 dni. Zobowiązania ratalne mogą zostać zgłoszone, jeśli wszystkie wymagane raty zostały spłacone w całości.
Zobacz skecz: http://bit.ly/skeczsmile