Użytkownicy iPKO i Inteligo dodatkowo chronieni

Logowanie do serwisów iPKO i Inteligo jest zabezpieczane dodatkowym elementem tzw. obrazkiem bezpieczeństwa. To indywidualne uwiarygodnienie logowania – spośród przygotowanych przez bank grafik, klient samodzielnie wybierze własną, która od tej pory będzie pojawiać się przy każdym logowaniu.


Obrazek bezpieczeństwa jest przypisany do konkretnego klienta i pozwala mu dodatkowo upewnić się, czy strona, na której podaje dane logowania jest faktycznie  serwisem banku. Opcja wyboru obrazka bezpieczeństwa pojawi się automatycznie podczas pierwszego logowania.

Po wybraniu obrazka przejście do serwisów transakcyjnych przebiegać będzie dwustopniowo: po wpisaniu loginu użytkownik weryfikuje, czy obrazek wyświetlony na stronie jest zgodny z jego wyborem, a dopiero po tej weryfikacji podaje hasło. Zmiana w sposobie logowania dotyczy również wersji mobilnej serwisu internetowego iPKO, Inteligo oraz usług powiązanych („Płacę z iPKO”, „Płacę z Inteligo”.) W dolnej części obrazka widoczna jest również data i godzina rozpoczęcia logowania w formacie DD.MM.RRRR (dzień. miesiąc. rok) GG:MM:SSS (godzina. minuta. sekunda), np. 01.01.2016 23:59:59.

Wprowadzenie dodatkowego elementu autoryzacyjnego – znanego jedynie klientowi – w znaczący sposób utrudni działanie oszustom internetowym. Jeśli po wpisaniu loginu nie będzie obrazka bezpieczeństwa, prezentowany będzie inny lub data i godzina nie będą się zgadzać – może to oznaczać, że nie znajdujemy się na bezpiecznej stronie, autoryzowanej przez bank.

PKO Bank Polski nie tylko w prowadza kolejne zabezpieczenia techniczne, ale również aktywnie działa na rzecz edukacji w zakresie cyberbezpieczeństwa. Bank bierze udział w Microsoft Enterprise Customers Cyber Threat Intelligence Program (ECCTIP) i został nagrodzony w konkursie BIG DATA: Think Big CEE, w kategorii Rozwiązanie Roku, za podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i minimalizowanie zagrożeń, na które klienci mogą być narażeni w sieci. Przed zagrożeniami bank ostrzega klientów w serwisach transakcyjnych, na stronach internetowych, portalu Bankomania.pkobp.pl oraz w przekazywanych przedsiębiorcom materiałach i na organizowanych w całej Polsce szkoleniach dla firm. W czasie wakacji bank prowadził także kampanię edukacyjną „Cyberstrażnik” dotyczącą udostępniania zdjęć dokumentów i kart płatniczych przez internautów.