Główną ideą Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2014 jest wyłonienie najwybitniejszych polskich zespołów marketingowych oraz szefów marketingu, którzy osiągają ponadprzeciętne wyniki w Polsce, jak również na rynkach międzynarodowych.
Rola marketingu z roku na rok rośnie. Firmy i instytucje, których prezes i zarząd wspierają zespoły marketingowe i ich liderów osiągają lepsze wyniki od konkurencji. Dwa lata temu w Polsce mieliśmy przyjemność gościć Sir. Martina Sorella, Prezesa jednej z największych grupy firmy marketingowych WPP, którego zapytałem: Jak rozpoznać dobrego Dyrektora Marketingu? Po dobrym Prezesie – odpowiedział”– powiedział Paweł Netczuk, wydawca serwisu Mediarun.com i organizator Konkursu.
Nowa formuła
W tym roku, organizatorzy konkursu przygotowali szereg zmian w regulaminie. Główna zmiana dotyczy możliwości bezpłatnych zgłoszeń indywidualnych. Pozostałe zgłoszenia zespołowe oraz udział w Gali są płatne.
Wprowadzono 3 nagrody Grand Prix Indywidualne i 3 Nagrody Grand Prix Zespołowe powiązanych z wielkością budżetu marketingowego. Nowością jest wprowadzenie nagrody dla Instytucji Kultury, Nauki i Sportu oraz Instytucji Rządowych i Samorządowych.
Partnerzy konkursy ufundowali dodatkowe nagrody w postaci usług, nagród rzeczowych jak również wyjazdu zagranicznego na międzynarodowe spotkanie z Marketerami.
Obok nagród Grand Prix konkurs daje możliwość uzyskania czterech tytułów Osobowość Marketingu Roku 2014 w kategoriach: Młody wilk – Odkrycie roku, Thinking outside the box, Wyjątkowa efektywność na rynkach międzynarodowych oraz Launch / rebranding roku.
Bohaterowie
O statuetki Dyrektora Marketingu Roku i Osobowość Marketingu Roku mogą ubiegać się zespoły i osoby kierujące działaniami marketingowymi i komunikacyjnymi w przedsiębiorstwach, instytucjach oraz organizacjach pozarządowych.
Kandydatów do Konkursu mogą zgłaszać przedstawiciele: zarządu firmy i instytucji, działu marketingu, działu kadr jak również spośród swojej klientów przedstawiciele: agencji reklamowych, interaktywnych, Public Relations, domów mediowych i mediów.
Zbieranie zgłoszeń potrwa do 15 maja 2015. Głosowanie Kapituły nad zgłoszeniami przebiega podobnie, jak w poprzednich edycjach: w dwóch etapach. W pierwszym etapie, Kapituła dokonuje wstępnej oceny kandydatów, z których wyłaniana jest Shortlista. W drugim etapie, kapituła spotyka się, omawia kandydatury z Shortlisty oraz głosuje nad zwycięzcami w poszczególnych Kategoriach, w wyniku którego wyłonieni zostają zwycięzcy Jubileuszowej Edycji Konkursu Dyrektor Marketingu roku.
Nazwiska Zwycięzców i Laureatów zostaną ogłoszone na uroczystej Gali Finałowej, która odbędzie się 10 czerwca w Warszawie.
Zgłoszenia
Aby wziąć udział w konkursie należy pobrać wytyczne związane z przygotowaniem zgłoszenia do konkursu,można również pobraćprzykłady zwycięskich prezentacji z poprzednich lat. Następnie, należy przygotować, prezentację zgłoszeniową, osobno indywidualną i osobno zespołową, zaakceptować regulamin i zgłosić ją do konkursu poprzez formularz zgłoszeniowy.
Partnerzy Konkursu:
New Age Media, Grey Group, Indreams, Dragon Rouge, LSW, IMS, Starcom MediaVest Group, InDreams, RadioZet, Grupa Wirtualna Polska, Na Temat, THINK TANK.
Partnerzy Wspierający: KPMG, Polpharma, PKN Orlen, APART, Superbrands, PNSA, SKM-Sar, ZFPR, Stock, CluePR, FFW Communication, Clever Frame. Prografix.
Kapituła Konkursu Dyrektor Marketingu Rok 2014
1. Szymon Gutowski, Dyrektor Zarządzający DDB, Doradca Prezydenta RP
2. Anna Pańczyk, Prezes GREY Group
3. Magdalena Maruszczak, Dyrektor Marketingu, CEE KPMG
4. Tomasz Machała, Redaktor Naczelny, Dyrektor Zarządzający Natemat
5. Paweł Potoroczyn, Dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza
6. Kalina Janicka, Prezes, Clear Channel Poland
7. Ireneusz Kutyła – Dyrektor Marketingu, Polski Komitet Olimpijski
8. Andrzej Matuszyński, Prezes Eurozet, Radio Zet
9. Małgorzata Pawlik-Leniarska, Partner, Dragon Rouge
10. Tomasz Modzelewski, Prezes, Zelmer
11. Jacek Świderski, Prezes, Grupa Wirtualna Polska
12. Marta Życińska, Dyrektor Marketingu, PZU
13. Tomasz Marszałł, Dyrektor Marketingu, PKO B.P.
14. Jakub Marczyński, Laureat Konkursu – Szlachetna Paczka
15. Agata Łapińska, Dyrektor Marketingu RX, Polpharma
16. Jacek Furman, Prezes, Aflopharm
17. Bartosz Mateja, Prezes, Prografix
18. Monika Kowalewska, Dyrektor, Superbarnds
19. Grzegorz Filipiak, Dyrektor Marketingu, Oknoplast
20. Krzysztof Gawrych, Partner, Eventroom
21. Paweł Rabiej, Wydawca, Think Tank Magazine
22. Wojciech Bortkiewicz, Dyrektor Marketingu, Stock Polska
23. Krzysztof Małecki, Prezes, FFW Communication
24. Michał Sadowski, Prezes, Brand24
25. Prof. Bolesław Rok, Akademia Koźminskiego
26. Mariusz Ryciak, Ekspert branżowy / Strateg
27. Michał Czerwiński, Prezes InDreams
28. Monika Nowaczewska, Dyrektor Marketingu, Rochstar Events
29. Marcin Dec, Prezes, Initiative Media Polska
30. Maciej Kujawa, Dyrektor Marketingu, TFI Skarbiec
31. Elżbieta Pełka, Prezes PNSA, Pełka Creatives
32. Beata Białkowska, Dyrektor Marketingu, Polkomtel Cyfrowy Polsat
33. Tomasz Pruszyński, Prezes, SARE
34. Leszek Kurnicki, Dyrektor Marketingu, PKN Orlen
35. Iwona Ryniewicz, Dyrektor Marketingu, mBank
36. Bianka Pawlewska, Prezes, New Age Media
37. Mirosław Kasprzak, Dyrektor Marketingu, PGE
38. Paweł Netczuk, Prezes, Mediaruncom
39. Filip Grudziński, Prezes, Clever Frame
40. Karol Świtała, Partner, Clue PR
41. Beata Golubińska, COO i Wiceprezes, Starcom MediaVest Group
42. Rafał Baran, Non Executive President, Grey Group CEE
43. Rafał Rosiejak, Dyrektor Centrum Konferencyjnego, Stadion Narodowy
Więcej szczegółów na stronie konkursu: http://mediarun.com/awards/
O KONKURSIE:
Kapituła Konkursu przyzna nagrody w trzech Kategoriach Głównych:
-
Zgłoszenia indywidualne
-
Grand Prix 1: Dyrektor Marketingu Roku 2014 – nagroda indywidualna dla osoby, której budżet na strategie marketingowe nie przekracza 5 000 000 zł.
-
Grand Prix 2: Dyrektor Marketingu 2014 – nagroda indywidualna dla osoby, której budżet na strategie marketingowe nie przekracza 50 000 000 zł.
-
Grand Prix 3: Dyrektor Marketingu 2014 – nagroda indywidualna dla osoby, której budżet na strategie marketingowe jest wyższy niż 50 000 000 zł.
-
-
Zgłoszenia zespołowe
-
Grand Prix 1: Dyrektor Marketingu Roku 2014– nagroda dla zespołu, którego budżet na działania marketingowe nie przekracza 5 000 000 zł.
-
Grand Prix 2: Dyrektor Marketingu Roku 2014 – nagroda dla zespołu, którego budżet na działania marketingowe nie przekracza 50 000 000zł.
-
Grand Prix 3: Dyrektor Marketingu Roku 2014 – nagroda dla zespołu, którego budżet na działania marketingowe jest większy niż 50 000 000 zł.
-
-
Zgłoszenia indywidualne – Instytucje
-
Grand Prix 1: Dyrektor Marketingu Roku 2014 – nagroda indywidualna dla przedstawiciela Instytucji Nauki, Kultury lub Sportu, który kieruje działaniami marketingowymi.
-
Grand Prix 2: Dyrektor Marketingu Roku 2014 – nagroda indywidualna dla przedstawiciela Instytucji Rządowej lub Samorządowej, który kieruje działaniami marketingowymi.
-
Formuła konkursu przewiduje również Nagrody Specjalne dla Osobowości Marketingu Roku 2014, w kategoriach:
-
Młody wilk – odkrycie roku.
-
Thinking outside the box.
-
Wyjątkowa efektywność na rynkach międzynarodowych międzynarodowa.
-
Launch / rebrandingu roku – marka, produkt usługa.