V Kongres Public Relations – kilka słów podsumowania

Kongres poprzedzony został Przeglądem Filmów Korporacyjnych „Medial”. Zaprezentowano filmy, wykorzystywane przez firmy i organizacje w działaniach o charakterze informacyjno – promocyjnym. Dyskusja przyczyniła się do dość oryginalnych, a nawet kontrowersyjnych wniosków. Najdalej idącą tezę wysunął reżyser i producent Jacek Kęcik. W jego ocenie filmy korporacyjne nie spełniają żadnych celów ponad zaspokajanie potrzeb szefów firm. Inni rozmówcy twierdzili, że produkcje te stanowią część działań komunikacyjnych firm i jeśli są dobrze zrobione spełniają ważne cele wizerunkowe. Tematyka debat pierwszego dnia Kongresu oscylowała wokół problematyki tzw. CSR (Corporate Social Responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu). Czwartkowe dyskusje odbywały się pod merytorycznym patronatem fundacji internetPR.pl. Tematyka rozważań przedostatniego dnia największego PR-owskiego spotkania w Polsce oscylowała głownie wokół nazywanego z przymrużeniem oka „PR-u na PRowincji”. Ostatni dzień Kongresu skupiony było wokół rozważań na temat czystości PR, a także nowoczesnych technologii i ich wykorzystania w kreowaniu wizerunku.

W trakcie i bezpośrednio po Kongresie usłyszałem wiele ciepłych słów, za które w imieniu organizatorów dziękuję. Szczególnie cenię i rozważam te krytyczne, a zarazem bardzo konstruktywne uwagi, dzięki którym będziemy mogli dopracować formułę Kongresu. Sugestie o których mówię dotyczyły przede wszystkim wskazywanej przez uczestników potrzeby wprowadzenia do formuły Kongresu warsztatów, a także doskonalenia organizacji wydarzeń towarzyszących. Mam nadzieję, że dzięki cennym uwagom prezentowanym przez uczestników i prelegentów kolejny Kongres będzie w większym stopniu spełniał swoją edukacyjo-integracyjną rolę
. – stwierdził dr Dariusz Tworzydło, prof. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Kongres Public Relations to największe cykliczne wydarzenie z branży PR w Polsce – platforma wymiany wiedzy oraz doświadczeń. Jest to również kopalnia wiedzy dla młodych adeptów public relations. Za kilka miesięcy wydany zostanie kolejny tom publikacji, dzięki którym nie tylko studenci, ale również wszyscy zainteresowani będą mogli poznać problemy podejmowane w trakcie prezentacji, debat oraz sesji naukowych, które odbyły się podczas Kongresu.