VB Leasing: Dobre perspektywy dla flot

– Wzrost, który planujemy jest wynikiem zarówno naszych dotychczasowych doświadczeń, jak i tendencji, które w najbliższym czasie będą kształtować rynek – mówi Krzysztof Famulski, członek Zarządu VB Leasing Polska SA.

Eksperci szacują, że w 2008 roku w dalszym ciągu będzie rosła sprzedaż nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszym kwartale br. zakupy pojazdów zwiększyły się

o 20,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2007.

– Wśród nabywców nowych środków transportu znaczący procent stanowią przedsiębiorstwa, także te realizujące zakupy flotowe – podkreśla Krzysztof Famulski, członek Zarządu VB LEASING. – Nie bez znaczenia dla branży pozostaje fakt, że zbliża się okres zintensyfikowanych zakupów flotowych związanych z wymianą samochodów

w firmach, które zakupiły pojazdy przed wejściem Polski do Unii Europejskiej – dodaje.

Wymiana flot pojazdów odbywa się zazwyczaj co 3-4 lata. – Oczywiście, perspektywa zwyżki popytu inwestycyjnego i rozwój rynku usług CFM zachęca nas do poszerzania oferty – mówi Tomasz Woźny, dyrektor Departamentu Car Fleet Management VB LEASING. Zatem jednym z priorytetów tegorocznej strategii sprzedaży VB LEASING jest rozwój produktu flotowego, obecnego w ofercie spółki od 2006 r. pod marką Firmowa Flota.

W styczniu br. w strukturze organizacyjnej firmy wyodrębniony został Departament Car Fleet Management, a w Warszawie powstało całodobowe Centrum Techniczne dla klientów flotowych spółki.

Dotychczasowa oferta CFM VB LEASING, czyli full service leasing (finansowanie plus pakiet obsługi serwisowej), została rozszerzona o wynajem długoterminowy. – O formie zarządzania flotą decyduje klient, który chce osiągnąć określone cele swojej firmy – wyjaśnia Piotr Białecki, kierownik Pionu Handlowego CFM VB LEASING. – W przypadku naszej oferty wybrać może klasyczny leasing operacyjny bądź wynajem, który nie jest związany z wykupem aut po ustalonym w umowie okresie użytkowania.

VB LEASING rozbudował także oferowane klientom opcje serwisowe. Do podstawowego pakietu składającego się z: przeglądów okresowych i serwisu technicznego w Autoryzowanych Stacjach Obsługi, ubezpieczenia i assistance (24 h), wymiany i przechowywania ogumienia, kart paliwowych, samochodów zastępczych, raportów menedżerskich, dołączone zostały takie usługi jak: obsługa prawna, odkup samochodów użytkowanych, usługa „door to door”, pakiet VIP, branding aut i monitoring GPS.

Z kolei nowe Centrum Techniczne VB LEASING będzie rozwijało się w dwóch kierunkach. Jednym z nich jest obsługa klientów flotowych, a drugim – obsługa produktów dedykowanych, tzn. opartych na wspólnej ofercie wynajmu VB LEASING z dystrybutorem marki.

W lutym 2007 r. Gazeta Finansowa uznała Firmową Flotę – produkt CFM VB LEASING – za „najlepszy produkt finansowy dla firm”. O tym, że tegoroczna strategia VB LEASING przynosi wymierne efekty świadczą nowe kontrakty flotowe, m.in. z Grupą Ciech SA i firmą Moeller Electic, a także międzynarodowy kontrakt z Grupą Danfoss.

Korzystanie z floty na zasadzie outsourcingu to część strategii wielu przedsiębiorstw. Według danych Instytutu FlotaMonitor, w Polsce na koniec 2007 r. użytkowano w tym systemie niemal 100 tys. pojazdów. Specjaliści szacują, że w 2012 r. outsourcing aut obejmie ok. 200 tys. aut.