VeloBank nagrodzony za przyjazne środowisko pracy

fot. Włodzimierz Wasyluk / / FORUM

VeloBank dołącza do prestiżowego grona firm posiadających tytuł „Friendly Workplace 2023”. Certyfikat został przyznany przede wszystkim za nowoczesny model kultury organizacyjnej, opartej na wartościach takich jak: przedsiębiorczość, otwartość, rzetelność i zaufanie, oraz wysokie standardy komunikacji.

VeloBank to nowy bank na rynku, który przyciąga uwagę pracowników innowacyjnym podejściem do bankowości. W czterech centralach banku (Warszawa, Katowice, Jastrzębie-Zdrój, Wrocław) oraz w ogólnopolskiej sieci sprzedaży pracuje ponad 2800 osób. Średnia wieku to 38 lat. Wśród pracowników 37% to eksperci obsługujący klienta, 7% osób skoncentrowanych jest na analizowaniu potrzeb klientów, śledzeniu światowych trendów i kreowaniu produktów bankowych, a aż 15% zajmuje się wdrażaniem najnowszych technologii.

– Nasz bank jest wyjątkowy na rynku. Jesteśmy nową instytucją, która klientocentryczność, zmianę i nowoczesność ma wpisane w swoje DNA. Nasi pracownicy to ludzie z pasją, którzy z zaangażowaniem realizują innowacyjne projekty bankowe w stylu #eXtremeAgile. Dzięki dużej autonomii w codziennym działaniu, wzajemnemu wsparciu i wymianie doświadczeń, mogą rozwijać skrzydła, działać szybciej i skutecznej. W VeloBanku dokładamy starań, aby każdy pracownik miał poczucie, że jest ważnym ogniwem w organizacji – mówi Katarzyna Mikulska, dyrektorka zarządzająca Obszarem Human Resources w VeloBanku.

Bank został doceniony za stworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym relacje z pracownikami oparte są na motywowaniu, wzmacnianiu ich mocnych stron oraz trosce o najwyższy komfort pracy. Wysoko oceniona została kultura dzielenia się wiedzą, a także szeroka oferta rozwojowa banku, w tym programy: SMART, Menedżer na START, Ścieżki Sukcesów oraz platforma wiedzy „ROZWOJOWNIA”. Uznanie jury wzbudziła w szczególności forma doceniania pracowników, czyli pomysł przyznawania „GŁASKÓW” – to program podziękowań składanych współpracownikom za prezentowanie postawy zgodniej z korporacyjnymi wartościami.

– Cieszę się, że działania, które podejmujemy w zakresie budowania ciekawego i angażującego miejsca pracy są doceniane nie tylko przez pracowników, ale też przez zewnętrznych ekspertów. W VeloBanku systematycznie upraszczamy procesy pracownicze, motywujemy i doceniamy. Na bieżąco udostępniamy narzędzia rozwojowe i wellbeingowe, wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania pracowników. Wiemy, że zapewnienie możliwości zdobywania nowych kompetencji, komfort i bezpieczeństwo pracy to obszary, które mają dla nich szczególne znaczenie. Gratuluję całemu VeloTeamowi tego wyróżnienia, bo razem tworzy to wyjątkowe miejsce pracy – dodaje Katarzyna Mikulska.

Fundamentem działalności VeloBanku jest kodeks etyki, czyli zbiór zasad, którymi pracownicy kierują się na co dzień, zarówno w relacjach wewnętrznych, jak zewnętrznych. To model kultury organizacyjnej oparty na wartościach, które leżą u podstaw budowania skuteczności i wiarygodności w kontaktach ze współpracownikami, klientami, akcjonariuszami, kontrahentami i lokalną społecznością. Jeden z programów ujęty w Strategii Banku na lata 2023-2025 pod nazwą „Ludzie & Kultura” koncentruje się właśnie na budowaniu solidnej kultury organizacyjnej i atrakcyjnego środowiska pracy.

Wysokie standardy w komunikacji VeloBank zapewnia dzięki bieżącemu informowaniu o ważnych rzeczach, projektach i działaniach. Bank prowadzi aktywny dialog z pracownikami. W komunikacji wykorzystuje szereg narzędzi, aby każdy mógł wybrać formę, która jest dla niego najdogodniejsza: intranet, mailing od zarządu (VeloNews), komunikat wewnętrzny, newsletter, biuletyn, spotkania, czaty online (VeloTalk), czy też warsztaty strategiczne dla kadry menadżerskiej (Let’s grow).

Friendly Workplace® 2023 to prestiżowe wyróżnienie przyznawane przez redakcję MarkaPracodawcy.pl dla firm, które wyróżniają się nowoczesnym podejściem do polityki personalnej i rozwoju pracowników. Nagradzane są organizacje, które promują model work-life balance, tworzą przyjazne środowisko pracy, budują otwarte i partnerskie relacje z pracownikami oraz inwestują w rozwój ich kompetencji zawodowych i zainteresowań.

Źródło: VeloBank