VeriFone Poland podsumowuje rynek płatności w 2011 roku

Firma VeriFone Poland – lider rynku bezpiecznych płatności bezgotówkowych, podsumowuje rok 2011, w którym obchodziła 15. rocznicę działalności w Polsce oraz 30. rocznicę funkcjonowania na świecie. Rok 2011 w branży bezpiecznych płatności elektronicznych był w Polsce bardzo dynamiczny: rynek płatności bezgotówkowych w naszym kraju stale rośnie. Obecnie Polska jest liderem europejskim w kwestii liczby wykonywanych płatności zbliżeniowych.

W związku ze wzrostem branży rośnie także firma VeriFone, będąca głównym graczem na polskim rynku bezpiecznych płatności elektronicznych. VeriFone Poland jest polskim oddziałem międzynarodowego koncernu VeriFone Inc, działającego w branży bezpiecznych płatności elektronicznych od 30 lat. Polskie biuro, będące także centralą firmy dla Europy Środkowo-Wschodniej, powstało w 1996 roku.

Nr 1 w Polsce

Od tamtej pory VeriFone Poland rozwija się bardzo dynamicznie. Rok 2011, w którym firma obchodziła swoje 15. urodziny, był szczególnie udany. Cel postawiony firmie u progu 2011 roku został zrealizowany: VeriFone umocniła swoją pozycję lidera. Obecnie VeriFone posiada około 80% udziałów w polskim rynku, co oznacza, że w 8 lub 9 przypadkach na 10, gdy w Polsce następuje płatność kartą, dokonywana jest ona za pomocą terminali VeriFone.

W 2011 roku firma zainstalowała w Polsce 50 000 terminali płatniczych oraz niemal 50 000 PINpadów akceptujących płatności zbliżeniowe. W ciągu 15 lat działania na polskim rynku firma dostarczyła około ćwierć miliona terminali płatniczych.

W związku z rozwojem firma zwiększyła także zatrudnienie. W 2011 roku liczba pracowników polskiego oddziału VeriFone wzrosła o 20% i obecnie wynosi ponad 50 osób.

Innowacyjne nowości wprowadzone w 2011 roku

VeriFone przywiązuję wagę do innowacyjności swoich rozwiązań. Dzięki inwestycjom firmy w badania i rozwój, wynoszącym w roku 2011 około 108 milionów dolarów globalnie, VeriFone wprowadza innowacyjne rozwiązania, umożliwiające szybsze i bardziej sprawne działanie swoich urządzeń płatniczych.

W 2011 roku firma wprowadziła do Polski swoją flagową serię produktów, stworzoną w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na coraz skuteczniejsze zabezpieczenie płatności bezgotówkowych i gwarantującą najwyższe standardy bezpieczeństwa: VX Evolution. Rodzina produktów serii VX Evolution opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych. Seria VeriFone VX Evolution oferuje system PCI PTS 3.0, który jest najbardziej zaawansowanym i solidnym standardem bezpieczeństwa, stosowanym w terminalach płatniczych w celu ochrony danych posiadacza karty. VeriFone jako pierwszy zastosował ten system w swoich urządzeniach. Produkty serii VX Evolution obsługują także płatności zbliżeniowe oraz płatności telefonem komórkowym w ramach swoich standardowych cech.

Prognozy na przyszłość

Polski rynek wykazuje duży potencjał w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych, zwłaszcza płatności zbliżeniowych i mobile commerce. Eksperci VeriFone Poland przewidują, że do końca 2011 roku w Polsce w obiegu będzie około 8,5 mln zbliżeniowych kart płatniczych. – Będzie to kilkanaście procent spośród wszystkich kart płatniczych w Polsce. Obecnie blisko jedna szósta spośród około 300 000 wszystkich terminali płatniczych, zainstalowanych w Polsce, jest przystosowana do akceptacji płatności zbliżeniowych. – powiedział Tomasz Wejcman, Country Manager VeriFone Poland. Według przewidywań VeriFone, do końca 2012 roku będzie ich ponad 100 000.

Potencjał polskiego rynku jest znaczny i spodziewamy się, że w najbliższych kilku latach liczba wszystkich terminali płatniczych może się podwoić, a być może nawet potroić. – powiedział Tomasz Wejcman. – Mijający rok daje nam podstawy do takich przewidywań. W związku z tym, naszym celem na najbliższe lata jest nie tylko utrzymanie obecnej pozycji lidera na polskim rynku, ale także wypracowanie dominacji w nowych segmentach i skuteczne działanie w zakresie nowych technologii, pojawiających się w branży płatniczej także w Polsce.

W 2012 roku na polskim rynku powinna także rozwinąć się nowa technologia NFC. NFC to skrót od określenia Near Field Communication. Jest to rozwijająca się, bezprzewodowa technologia krótkiego zasięgu, która pozwala przekształcić telefon komórkowy w wielofunkcyjne urządzenie umożliwiające wykonywanie bezdotykowych płatności, korzystanie z kuponów rabatowych itp. Pozwala także na korzystanie z dodatkowych produktów lub usług podczas dokonywania płatności, np. programów lojalnościowych. Obecnie wszystkie terminale VeriFone, zainstalowane na polskim rynku i obsługujące płatności zbliżeniowe, są przystosowane do obsługi płatności w technologii NFC.

Więcej informacji na temat VeriFone oraz VeriFone Poland można znaleźć na stronach: www.verifone.pl oraz www.verifone.com.

Źródło: TBWA