VI edycja kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo”

We współpracy ze Strażą Miejską w I półroczu 2006 roku Stowarzyszenie prowadziło działania edukacyjne polegające na organizacji szkoleń dla nauczycieli oraz uczniów. W kursach uczestniczyło ponad 1000 pedagogów, którzy następnie prowadzili lekcje z uczniami. Ich celem było uwrażliwienie młodych ludzi na konieczność przewidywania skutków skoków do wody oraz zapobieganie zachowaniom, które mogłyby stanowić zagrożenie zdrowia lub życia. W poprzednich latach tematem przewodnim kampanii były m.in. zasady udzielanie pierwszej pomocy oraz wsparcie dla ofiar niefortunnych skoków do wody. W tym roku kampania jest przede wszystkim skoncentrowana na profilaktyce oraz edukacji.

Działania związane z kampanią „Płytka Wyobraźnia to kalectwo” są wspierane przez dystrybucję materiałów edukacyjnych oraz akcję plakatową w miejscach użyteczności publicznej. Działania outdoorowe będą prowadzone m.in. na dworcach kolejowych oraz w pogotowiach ratunkowych. Idee kampanii rozpowszechnia również Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz organizacje pozarządowe działające na terenach szczególnie dotkniętych problemem – Pomorzu, Mazurach oraz Warmii. W akcję zaangażowała się również TVP. W okresie wakacyjnym na wszystkich kanałach będzie emitować spot ostrzegający młodych ludzi przed nierozważnymi skokami.

Już po raz szósty ostrzegamy przed niebezpieczeństwem związanym ze skokami do wody. Nie chodzi o to, by zabronić skoków. Zależy nam by młody człowiek, decydując się na taki krok był świadomy jego konsekwencji. Dlatego tak ważne jest uświadomienie młodzieży konsekwencji ich czynów. Nie potrzeba wiele, aby wypoczywać bezpiecznie – wystarczy, że każde wejście do wody będzie przemyślane, a skok oddany umiejętnie i w miejscu do tego przeznaczonym – mówi Piotr Pawłowski, prezes Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.